هویت، کلیدی ترین عنصر شخصیت هر فرد است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مرضیه شکوری مدرس دانشگاه، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده در نشست زن، هویت و رسانه به نقش و جایگاه حضرت زینب (س) به عنوان زن تراز اشاره کرد. وی گفت: ما در مجمع زنان تمدن ساز، رویکردی تلفیقی از جامعه محور بودن و اسلام محور بودن فعالیت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مرضیه شکوری مدرس دانشگاه، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده در نشست زن، هویت و رسانه به نقش و جایگاه حضرت زینب (س) به عنوان زن تراز اشاره کرد.
وی گفت: ما در مجمع زنان تمدن ساز، رویکردی تلفیقی از جامعه محور بودن و اسلام محور بودن فعالیت زنان را دنبال می‌کنیم.
شکوری ادامه داد: براساس آموزش‌های شهید مطهری، بزرگترین خسارت درواقع خسارت شخصیتی است. اگر بخواهیم شخصیتی را بررسی کنیم باید عناصر شکل دهنده آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. اصلی ترین و کلیدی ترین عنصر هر شخصیت، هویت است.
این پژوهشگر حوزه زنان و خانواده افزود: سوالی که باید پرسید این است که من که هستم؟ و در پاسخ باید گفت که من زن هستم. این زن ساختارها و نمادهای خاص خودش را دارد و نیاز است تا به طور دقیق شناخته شود. شناخت از این هویت است که باعث می‌شود تا در تصمیم گیری ها درست عمل شود.
شکوری خاطرنشان کرد: زن‌ها در طول عمر خود چهار نقش اساسی دختری، همسری، مادری و نقش اجتماعی دارند که امروزه نقش اجتماعی آنها ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با اشاره به جایگاه والا حضرت صدیقه طاهره (س) تمام جلوه خلقت را در ایشان می‌دانستند. یکی از فرزندان این آفریده ارزشمند خداوند حضرت زینب سلام الله علیها است. حضرت زینبی که هویتش به واسطه تربیت صحیح حضرت زهرا نقش گرفته و اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال به عنوان اسطوره‌ای از زنان شناخته می‌شود. چون این هویت درست شکل گرفته بود توانست در بحران‌ها مدیریت درستی داشته باشد. وقتی هویت درست باشد، عنصر رسانه محوری که بروز نقش اجتماعی است نمایان می‌شود.
منبع : مهر نیوز