هویت شهید گمنام آرمیده در شرکت گروه ملی اهواز شناسایی شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مراد حاجتی پس از ادای احترام به شهدای گمنام شرکت گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز از شناسایی پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام آرمیده در این شرکت از طریق آزمایش ژنتیک DNA خبر داد. وی افزود: این شهید همراه با یک شهید دیگر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مراد حاجتی پس از ادای احترام به شهدای گمنام شرکت گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز از شناسایی پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام آرمیده در این شرکت از طریق آزمایش ژنتیک DNA خبر داد.
وی افزود: این شهید همراه با یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و جمعی از کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز تشییع شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر این شهید در یادمان شهدای شرکت آرام گرفت و زیارتگاه عاشقان و کارگران زحمتکش این مجموعه شد.
سردار مراد حاجتی تصریح کرد: پس از دو سال از زمان تشییع، پیکر یکی از شهدای گمنام آرمیده در این مکان صنعتی شناسایی و محرز شد که شهید «پرویز پوردل» نام دارد و از شهدای دوران دفاع مقدس استان تهران است.
وی بیان کرد: این شهید ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بوده که در دوران دفاع مقدس به سربازی اعزام و در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه اعزام شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: شهید پوردل در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.
وی گفت: پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر شهید پوردل با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی و به‌عنوان شهید گمنام در اهواز آرام گرفت و اکنون پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم حضور خانواده شهید در اهواز و چگونگی آئین ادای احترام به این شهید متعاقباً اعلام خواهد شد.