هیئت صلح روستای «صلوات آباد» سنندج آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، روز شنبه و با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و اعضای صلح یاران روستای صلوات آباد سنندج، هیئت صلح این روستا افتتاح شد. بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: در راستای اهداف ستاد صبر و شیوه نامه مشارکت‌های مردمی، جذب اشخاص […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، روز شنبه و با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و اعضای صلح یاران روستای صلوات آباد سنندج، هیئت صلح این روستا افتتاح شد.
بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: در راستای اهداف ستاد صبر و شیوه نامه مشارکت‌های مردمی، جذب اشخاص و افراد معتمد محلی و ایجاد صلح و سازش که همواره یکی از روش‌های جایگزین قضائی است، این هیئت‌های صلح در استان افتتاح می‌شود.
وی افزود: روستای صلوات آباد با بیش از ۴ هزار نفر جمعیت و بافت فرهنگی ویژه، پتانسیل بالایی در ایجاد سازش دارد و صلح یاران در این روستا می‌توانند با استفاده از ظرفیت و پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام خود از ورود پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کنند.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان تأکید کرد: از بدو تأسیس هیئت‌های صلح استان، پرونده‌های مختلفی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل، نزاع‌های طایفه‌ای و … را با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر منجر به سازش و مصالحه شده و افتتاح این هیئت‌ها در استان کردستان ادامه دارد.
در پایان این مراسم اعضای هیأت صلح روستای صلوات آباد ابلاغ صلح یاری افتخاری خود را از معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان دریافت کردند.

منبع : مهر نیوز