هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی کاملا قانونی عمل کرده است

محمد علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات برای برگزاری انتخابات به هیچ وجه با یکدیگر تقابل ندارند و این مسئله را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در عمل نشان دادیم. استاندار خراسان شمالی ادامه داد: دارای یک فهم مشترک با سیستم نظارتی استان هستیم و این […]

محمد علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات برای برگزاری انتخابات به هیچ وجه با یکدیگر تقابل ندارند و این مسئله را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در عمل نشان دادیم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: دارای یک فهم مشترک با سیستم نظارتی استان هستیم و این مسئله در آمار نیز خود را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه قانون وظایف هر دستگاه را در انتخابات شورای شهر نیز مشخص کرده، افزود: خارج از رویه قانون اساسی در استان هیچ مسئله‌ای اتفاق نیفتاده است که این به خاطر رابطه مناسب با ناظران است.

شجاعی با اشاره به عدم تأیید صلاحیت حدود ۱۰۰ نفر در انتخابات شورای شهر و روستا خراسان شمالی، گفت: حدود ۵۰ درصد افراد توسط هیئت اجرایی تأیید نشدند و ۱۵ درصد نیز خود به ادامه ماجرا مایل نبودند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان داشت: فقط ۳۶ نفر توسط هیأت نظارت استان رد صلاحیت شدند که این آمار بالایی نسبت به میزان افراد ثبت نام شده نیست؛ همچنین با توجه به میانگین کشور نیز میزان رد صلاحیت‌ها ناچیز است.

وی افزود: در هیأت نظارت هیچ فردی از سر لجاجت و تفکر جناحی رد صلاحیت نشده و کاملاً قانونی عمل شده است.

شجاعی از رصد فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: قطعاً با افرادی که بخواهند اصل نظام را زیر سوال برده و یا سیاه نمایی کنند برخورد خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: از طریق شورای تأمین اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در فضای مجازی مردم را از انتخابات دلسرد کرده و گزارشگر رسانه‌های معاند شوند.