هیچ مدرسه خشت و گلی در کشور نداریم/ جمع‌آوری مدارس کانکسی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در دیدار با تعدادی از دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما در حوزه تعلیم و تربیت، توسعه مهارت آموزی است و برنامه‌های مهمی در این زمینه داریم. وی با بیان اینکه نیمی از دانش آموزان نظری زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در دیدار با تعدادی از دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما در حوزه تعلیم و تربیت، توسعه مهارت آموزی است و برنامه‌های مهمی در این زمینه داریم.
وی با بیان اینکه نیمی از دانش آموزان نظری زیر پوشش آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند خاطرنشان کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای متفاوت دانش‌آموزان سیاست وزارت آموزش و پرورش است که با جدیت پیگیری می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با استقبال از ایده راه‌اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه و تقویت رایانه‌های مدارس در استان بوشهر بیان کرد: آرامش و امید به آینده ضرورت مهم جامعه بویژه قشر جوان است که در فضای سیاسی کنونی نادیده گرفته می‌شود.
وی امید آفرینی در بین دانش‌آموزان را ضروری دانست و ادامه داد: نقد لازم است اما این نقدها نباید فکر نسلی را که قرار است آینده این سرزمین را بسازد خراب کند بلکه باید روحیه امید در جوانان را برای داشتن ایرانی آباد و آزاد تقویت کرد.
حاجی میرزایی با اشاره به فعالیت آموزشی در شبکه شاد گفت: حضور در فضای مجازی برای ما انتخاب نبود بلکه به این دلیل که دانش‌آموزان دچار عقب ماندگی تحصیلی نشوند، اجباری شد.
وی گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها اما کار آموزش در کشور متوقف نشد و امروز شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) به عنوان یک مولود یک سال و یک ماهه بزرگترین آپ کشور با دارا بودن قابلیت زیاد در کشور فعال است.
توسعه مدارس استاندارد
وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح یک مدرسه روستایی در بندر محمد عامری تنگستان نیز بیان کرد: مدرسه با نقش بنیادی و پایه‌ای که دارد، جایگاهی برای رشد، پیشرفت، توسعه و شکوفایی اندیشه و توانایی‌های نسل نو است.
حاجی میرزایی یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را توسعه مدارس استاندارد دانست و افزود: طی هشت سال گذشته قدم‌های بزرگی در این راستا برداشته شده‌است و خیران به عنوان راهبردی‌ترین شرکای این مسئولیت مهم در کنار آموزش و پرورش نقش آفرینی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه منطقه محروم واژه مناسبی نیست گفت: حتی اگر عسلویه و منابع گسترده گاز نبود استان بوشهر دارای مردمی شریف، مقاوم، ایمانی و پرتلاش است که به عنوان مهمترین سرمایه به شمار می‌رود و وقتی که در مناطقی روی محرومیت صحبت می‌شود به تدریج این واژه روی ذهن و روان مردم این منطقه تأثیر می‌گذارد.
حاجی میرازیی افزود: بنابراین هیچ منطقه‌ای نداریم که محروم باشد ممکن است از لحاظ برخی برخورداری‌ها خلاف عدالت برخورد شود اما ظرفیت‌های انسانی آن مهمترین ظرفیت است.