واحد بخار نیروگاه غرب کارون به بهره‌برداری رسید

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وزارت نیرو، در واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی غرب کارون برای نخستین بار توربین سه فشاره‌ای مورداستفاده قرار گرفته که به‌صورت دمونتاژ شده تأمین و در محل سایت نیروگاه مونتاژ و راه‌اندازی شده است. افزایش بازده سیکل ترکیبی در این نیروگاه از ۴۹ درصد به ۵۳ درصد موجب کاهش […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وزارت نیرو، در واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی غرب کارون برای نخستین بار توربین سه فشاره‌ای مورداستفاده قرار گرفته که به‌صورت دمونتاژ شده تأمین و در محل سایت نیروگاه مونتاژ و راه‌اندازی شده است.
افزایش بازده سیکل ترکیبی در این نیروگاه از ۴۹ درصد به ۵۳ درصد موجب کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در حدود ۱۸۵ هزار تن در سال خواهد شد و با استفاده از طراحی ویژه در بخش فرآیند، کاهش مصرف آب از ۱۱ مترمکعب به حدود ۴.۳ مترمکعب بر ساعت رسیده است.
همچنین در این پروژه از نخستین ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی ساخته شده در گروه مپنا، سیستم DLN جهت کاهش آلاینده‌های محیطی و سیستم کنترل بومی به نام MAPCS بهره گرفته شده است.
با بهره‌برداری از این پروژه، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) در مجموع به ۱۸۰ واحد با ظرفیت بیش از ۲۵ هزار مگاوات رسیده است.
طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون بخشی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی کشور به شمار می‌رود و بهره‌برداری از طرح‌های این منطقه در گرو تامین برق مطمئن و پایدار است که نیروگاه غرب کارون در راستای همین هدف احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون در کیلومتر ۲۷ جاده اهواز به خرمشهر واقع شده است.
منبع : مهر نیوز