واشنگتن احیای خط تماس اضطراری میان دو کره را «گامی مثبت» خواند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از یونهاپ، یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اظهار داشت که واشنگتن از احیای خط تماس اضطراری مستقیم میان دو کره استقبال می‌کند و آن را یک «گام مثبت» می‌داند. این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در ایمیلی که برای خبرگزاری یونهاپ […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از یونهاپ، یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اظهار داشت که واشنگتن از احیای خط تماس اضطراری مستقیم میان دو کره استقبال می‌کند و آن را یک «گام مثبت» می‌داند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در ایمیلی که برای خبرگزاری یونهاپ ارسال کرد نوشت: «ایالات متحده از گفتگو و تعامل دو کره حمایت و از اعلام خبر احیای خط تماس [اضطراری] بین دو کره استقبال می‌کند. این یک گام مثبت است».

اندکی پس از آن، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار این موضع بر اهمیت گفتگو برای تعامل با کره شمالی تأکید کرد. وی در یک نشست خبری تلفنی گفت: «من خواهم گفت که دیپلماسی و گفتگو برای دستیابی به خلع کامل سلاح هسته‌ای و برقراری یک صلح همیشگی در شبه جزیره کره ضروری است».

گفتنی است، کره شمالی در اعتراض به اعلامیه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ که توسط گروه‌هایی از فعالان سیاسی در کره جنوبی ارسال می‌شد، تمام کانالهای ارتباطی فرامرزی با همسایه جنوبی خود را در ژوئن ۲۰۲۰ به صورت یک جانبه قطع کرد.

از آن زمان تاکنون، سئول قوانین خود در حوزه روابط میان دو کره را به منظور ممنوع سازی ارسال اعلامیه‌های تبلیغاتی به کره شمالی بازنگری کرده است.

منبع : مهر نیوز