واکسن‌های ایرانی کرونا دارای اثربخشی بی‌نظیری هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در نشست با حضور وزیر جهاد کشاورزی که در مؤسسه رازی مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز نتایج نشان می‌دهد که واکسن‌های ایرانی کرونا دارای کیفیت و اثربخشی بی‌نظیری هستند. وی با بیان اینکه این امر با همت دانشمندان و محققان ایرانی محقق شد، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در نشست با حضور وزیر جهاد کشاورزی که در مؤسسه رازی مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز نتایج نشان می‌دهد که واکسن‌های ایرانی کرونا دارای کیفیت و اثربخشی بی‌نظیری هستند.

وی با بیان اینکه این امر با همت دانشمندان و محققان ایرانی محقق شد، تصریح کرد: جا دارد از تمامی دانشمندان مؤسسه رازی که توانستند با تولید واکسن کرونا به مردم خدمت کنند تقدیر و تشکر کنم. ۵ میلیون واکسن رازی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره توان داخلی در زمینه تولید واکسن کرونا بیان کرد: امروز با توان داخلی که محصول توانمندی دانشمندان ایرانی است از واردات بی‌نیاز شدیم، بنابراین دیگر وارداتی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: از امروز به بعد با اتکا به واکسن کرونای تولید داخلی اقدام می‌کنیم و این اطمینان را داریم که هر نوع واکسن مورد نیاز مردم را تولید می‌کنیم.

تحویل ۵ میلیون دز واکسن رازی به وزارت بهداشت

عین‌اللهی با بیان اینکه امروز ۵ میلیون دز واکسن کووپارس تولید مؤسسه رازی تحویل داده شد، گفت: فناوری تولید این واکسن بر اساس پروتئین نوترکیب به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولید واکسن در دنیا محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مؤسسه رازی این قابلیت را دارد تا پایان دی ماه ۲۰ میلیون دز، تا پایان سال ۴۰ میلیون دز و تا شهریور سال آینده تا ۹۰ میلیون دز واکسن کرونا را به وزارت بهداشت تحویل دهد که نشان توانمندی این مؤسسه است.

وی بیان کرد: بعد از تأمین نیاز داخل به طور حتم این توان در مؤسسه رازی وجود دارد تا واکسن‌های تولیدی خود را به دیگر کشورها صادر کند.

عین‌اللهی تصریح کرد: وزارت بهداشت بنا به تاکید رئیس جمهور حمایت از تولید داخلی را در دستور کار جدی خود قرار داده است و بر این اساس نیز اقدام به پیش خرید واکسن‌های مؤسسه رازی کرد.

وی با بیان اینکه اعتماد ما به واکسن داخلی بسیار زیاد است، چراکه می‌بینم تمامی مراحل تحقیق و تولید با حساسیت خاصی طی می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس تولید داخلی را در اولویت خود قرا داده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع کرونا گفت: در زمان پیک پنجم این بیماری روزانه تا ۵۰ هزار نفر مبتلا، ۱۵ هزار نفر بستری، ۸ هزار بیمار بدحال و تا ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه اگر هر مریضی در بیمارستان فوت کند خود را مسئول می‌دانیم، اظهار کرد: امروز با تلاش کادر درمانی و اقداماتی که در این دولت در زمینه واکسیناسیون عمومی صورت گرفت توانستیم جلوی بخش اعظمی از مرگ و میر ناشی از کرونا را بگیریم.

عین‌اللهی با بیان اینکه واکسن کووپارس بر اساس بررسی‌های علمی صورت‌گرفته بیش از ۹۰ درصد ایمنی در برابر کرونا ایجاد می‌کند، متذکر شد: در قالب تست‌های آزمایشی و عملیاتی بیش از ۶۰ هزار نفر در کشور این واکسن را در یافت کرده‌اند که نتایج بسیار مطلوبی در بر داشته است.

منبع : خبرگزاری مهر