واکسیناسیون اتباع در دستور کار فرمانداران استان مرکزی قرار گیرد

فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با ابراز نگرانی از اینکه زنگ خطر پیک ششم کرونا به صدا درآمده است، اظهار کرد: می‌توانیم با تمهیداتی این مخاطره را مهار کنیم، ولی نیاز است که مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را رعایت کنند. وی […]

فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با ابراز نگرانی از اینکه زنگ خطر پیک ششم کرونا به صدا درآمده است، اظهار کرد: می‌توانیم با تمهیداتی این مخاطره را مهار کنیم، ولی نیاز است که مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را رعایت کنند.
وی ادامه داد: از مردم استان تقاضا داریم که توجه جدی به تزریق دوز سوم داشته باشند، البته تزریق واکسن تا سه دوز گر چه سطح ایمنی را افزایش می‌دهد، اما مصونیت کامل ایجاد نمی‌کند و لازم است همچنان پروتکل‌های بهداشتی در تمامی اقشار و اماکن رعایت شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران نسبت به افزایش سطح ایمن سازی مدارس تلاش بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: موضوع مربوط با تزریق واکسن به کودکان کمتر از ۶ سال در حال حاضر در کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بررسی است و احتمالاً این مجوز به زودی صادر شود.
مخلص الائمه گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که به زودی ۵۰ درصد جمعیت جهان درگیری سویه جدید کرونا خواهند شد و این امر عامل نگرانی است و باید تمهیدات لازم را در نظر داشت.
مخلص الائمه بااشاره به اینکه در حال حاضر شاهد افزایش بیش از ۱۲۰ درصدی موارد مثبت کرونا، بستری و سرپایی کرونا در استان هستیم، عنوان کرد: موارد ابتلاء در کشور نیز رو به افزایش است و این شرایط حاکی از آن است که باید حداکثر دقت و کوشش را در کنترل کرونا داشته باشیم که در تعطیلات نوروز و کسب و کارها در روزهای پایانی سال اختلالی بروز نکند.
وی با اشاره به وضعیت اتباع در استان مرکزی، اظهار کرد: اتباع نیز باید مانند بقیه شهروندان واکسن کرونا را دریافت کنند، عمده این اتباع کارگر و پرسنل مراکز تولیدی هستند و لازم است که فرمانداران استان به ویژه ساوه و دلیجان که شمار اتباع در این شهرستان‌ها بیشتر است، با همکاری تشکل‌های کارگری نسبت به واکسیناسیون این اقشار تا سه دوز اقدام کنند.
استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: در خصوص تعطیلی مدارس هنوز تصمیمی از سوی ستاد ملی اتخاذ نشده است چرا که نسبت به اثربخشی این تعطیلی اطمینان نداریم و فعلاً اقدامی در این راستا در استان مرکزی انجام نمی‌گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر