واکسیناسیون بیش از ۹۰۰۰ فرد بالای ۸۰ سال در همدان

به گزارش سردبیر پرس، منوچهر کرمی در جلسه مجازی ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هم اکنون شهرستان‌های اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. کرمی افزود: موج چهارم کرونا در استان همدان که بسیار پرقدرت بود و تعداد بستری‌ها به یک هزار […]

به گزارش سردبیر پرس، منوچهر کرمی در جلسه مجازی ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هم اکنون شهرستان‌های اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
کرمی افزود: موج چهارم کرونا در استان همدان که بسیار پرقدرت بود و تعداد بستری‌ها به یک هزار و ۶۵۰ نفر رسید، هم اکنون شیب نزولی دارد.
وی بیشترین عوامل ابتلاء را تماس درون خانوادگی با ۵۷ درصد و شرکت در اجتماعات فامیلی با ۴۲ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: متأسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم ۷۹ درصد است که حداقل باید به ۹۵ درصد برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا دیروز در استان همدان ۹ هزار و ۵۰۰ مورد واکسیناسیون بالای ۸۰ سال انجام شده و از ابتدای واکسیناسیون تاکنون، ۲۷ هزار مورد از گروه‌های هدف با اولویت واکسینه شده‌اند.
کرمی افزود: کارآزمایی واکسن پاستور هم از بین پنج هزار و ۳۰۰ ثبت نام انجام شده و یک هزار و ۱۰۰ داوطلب واکسن دریافت کرده‌اند.