واکسیناسیون عمومی در کرمان تا پایان امسال انجام می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین صافی زاده شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کرونا (طرح شهید سلیمانی) اظهار کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی در دو بخش مراقبتی و نظارتی تیم‌هایی را تشکیل داد که با کنار هم قرار گرفتن این […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین صافی زاده شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کرونا (طرح شهید سلیمانی) اظهار کرد: با شروع طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی در دو بخش مراقبتی و نظارتی تیم‌هایی را تشکیل داد که با کنار هم قرار گرفتن این دو بخش، باعث شد که خروجی کار بسیار خوب شود و شاهد بودیم بستری‌ها و فوتی کاهش پیدا کرد.
وی با بیان این مطلب که مسافرت‌ها و عوامل دیگر دست به دست هم داد و موجب شیوع مجدد ویروس کرونا شد، ابراز داشت: هم اکنون بیمارهای سرپایی در شهر کرمان ۶۰۰ نفر و بستری‌های مثبت قطعی کرونا در استان ۴۵۸ نفر است. از طرف دیگر در زمینه بحث‌های مراقبتی، به دنبال بیماریابی بودیم که نتایج خوبی در بر داشت به گونه‌ای که از مجموع تست‌های ما در اواخر سال حدود ۷ درصد مثبت بود اما در حال حاضر به بالای ۱۴ درصد رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد مراجعه کنندگان و افراد مبتلا نسبت به قبل بیشتر شده است، اظهار کرد: در گام پنجم باز همچنان روال همانند قبل است و مباحث مراقبتی و نظارتی با دقت در حال انجام است و محدودیت‌ها نیز براساس رنگ بندی ها اعمال می‌شود.
تعطیلی شرکت‌ها و ادارات بی اعتنا به شیوه نامه‌های بهداشتی
وی با بیان این مطلب که اگر نتوانیم شرایط موجود را کنترل کنیم شاید نتوانیم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم و درنتیجه شاهد افزایش تلفات خواهیم بود، عنوان کرد: نظارت‌ها در گام قبل خروجی خوبی داشت اما در مرحله جدید علاوه بر نظارت قبل، تشدید فعالیت‌ها انجام شد و تیم‌ها متشکل از گروه‌های مختلف در سطح استان در حال فعالیت هستند.
صافی زاده با اشاره به اینکه برخی از افراد رعایت شیوه نامه را نمی‌کنند و متأسفانه گاهاً افرادی که تست شأن مثبت می‌شود، همان‌هایی بودند که با همکاران خود در ادارات و شرکت‌ها همکاری داشته‌اند در نتیجه تعداد زیادی از کارمندان آلوده شده‌اند، اظهار کرد: ادارات و شرکت‌ها باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند درغیراین صورت شاهد تعطیلی این ادارات و شر کت‌ها به دلیل افزایش افراد مبتلا خواهیم بود.
تکمیل واکسیناسیون کادر درمان طی روزهای آینده
وی با بیان این مطلب که واکسیناسیون عمومی هنوز آغاز نشده است، عنوان کرد: براساس اولویت، کادر درمان، جانبازان، سالمندان، پاکبانان و بخش نظام پزشکی واکسن را دریافت کرده‌اند و ان شاالله در روزهای آینده کادر درمان را کامل واکسینه کنیم و تا اواسط اردیبهشت ماه سراغ گروه‌های دیگر خواهیم رفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود که تا انتهای سال تمامی شهروندان واکسن را دریافت کنند که این امر منوط به این است که تعداد واکسن‌ها پاسخگوی افراد مشمول باشد، تصریح کرد: واکسن‌های خارجی براساس برنامه ریزی در حال ورود به کشور هستند و واکسن‌های ایرانی نیز پیشرفت خوبی داشته‌اند و امیدواریم به زودی به نتیجه برسند.
وی با اشاره به اینکه تمامی واکسن‌ها در دو دوز در فاصله یک ماهه باید تزریق شوند، افزود: به جز واکسن اسپوتنیک که دو نوع واکس آن در مرحله اول و دوم متفاوت است سایر واکسن‌ها در هر دو مرحله از یک نوع هستند و در این زمینه مشکل خاصی در استان نداریم.