واکنش روس‌ها به تداوم محرومیت از میادین بین‌المللی کشتی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اواخر سال گذشته اتحادیه جهانی کشتی به دلیل حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت‌های گسترده این کشور در رشته‌های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از میزبانی و حضور در تمامی رقابتهای بین المللی کشتی محروم کرد. بر این اساس سایت فدراسیون کشتی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اواخر سال گذشته اتحادیه جهانی کشتی به دلیل حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت‌های گسترده این کشور در رشته‌های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از میزبانی و حضور در تمامی رقابتهای بین المللی کشتی محروم کرد.
بر این اساس سایت فدراسیون کشتی روسیه در واکنش به تداوم محرومیت از میادین بین المللی اظهارات میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی این کشور را منتشر کرد که بخشی از آن به شرح است:
«ورزش جهان بدون روسیه می‌تواند وجود داشته باشد، اما کشتی جهان بدون داغستان، اوستیا، چچن، تیوا، کراسنویارسک و سایر مناطق کشتی خیز روسیه نمی‌تواند توسعه یابد. روسیه وظایف بسیار مهمی در توسعه دارد. از ورزش، توسعه کشتی، که در آینده نزدیک در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. من متقاعد شده ام که مسابقات قهرمانی امروز نه تنها به عنوان انگیزه‌ای برای توسعه کشتی، نه تنها انتخاب یک تیم بزرگ، بلکه برای اولین بار خواهد بود. گام به بازی‌های المپیک، جایی که معتقدم در آن شرکت خواهیم کرد.»
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسابقات کشتی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود و متولیان کشتی روسیه در تلاش هستند نمایندگان خود را به این پیکارها اعزام کنند.