واکنش فرانسه به ادعای توافق نظامی روسیه با مالی/ تکذیب کرملین

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به گزارش ها درباره احتمال توافق یک شرکت خصوصی روس و دولت نظامی مالی برای ارائه خدمات مستشاری و آموزشی به نیروهای ارتش این کشور آفریقایی، واکنش نشان داد. لودریان با انتقاد از این توافق احتمالی مدعی شد که چنین اقدامی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به گزارش ها درباره احتمال توافق یک شرکت خصوصی روس و دولت نظامی مالی برای ارائه خدمات مستشاری و آموزشی به نیروهای ارتش این کشور آفریقایی، واکنش نشان داد.
لودریان با انتقاد از این توافق احتمالی مدعی شد که چنین اقدامی با حضور نظامیان فرانسوی در مالی ناسازگار است.
از طرفی، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه نیز از بابت این توافق احتمالی ابراز نگرانی کرد.
این در حالی است که برخی منابع از آغاز رایزنی های دیپلماتیک پاریس برای منصرف کردن دولت نظامی مالی به عقد این توافق خبر می دهند.
فرانسه تا قبل از کودتای ماه میلادی می که به روی کار آمدن دولت نظامی در مالی منجر شد؛ به اسم مبارزه با تروریسم حضور نظامی گسترده ای در این کشور داشت حال آنکه اکنون به دنبال کاهش نیرو به نفع حضور واحدی نظامی متشکل از سایر متحدان اروپایی است.
همزمان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، هرگونه حضور نظامی در خاک مالی را رد کرد و گفت هیچگونه مذاکرات رسمی نیز در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع : مهر نیوز