واکنش پنتاگون به اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش سردبیر پرس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به حمله راکتی دوشنبه به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد. بر اساس این گزارش، «جان کربی» در نشستی خبری درباره اینکه عاملان حمله راکتی دوشنبه شب چه کسانی بوده اند هم اظهار نظر نکرد. وی افزود: او گفت: نمی توان با قاطعیت گفت که […]

به گزارش سردبیر پرس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به حمله راکتی دوشنبه به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «جان کربی» در نشستی خبری درباره اینکه عاملان حمله راکتی دوشنبه شب چه کسانی بوده اند هم اظهار نظر نکرد.

وی افزود: او گفت: نمی توان با قاطعیت گفت که افزایش حملات اخیر نتیجه محاسبات راهبردی بوده یا اینکه تنها در ادامه همان حملات گذشته است.

کربی ادامه داد: اما این حملات خطرناک است و همانگونه که در حمله اربیل دیدیم یک فرد جان خود را از دست داد. من مجدداً می‌گویم که نیروهای ما به دعوت دولت عراق و برای مبارزه با داعش حضور دارند و فرماندهان ما همچون فرماندهان عراقی حق دفاع از خود را دارند.

گفتنی است که منابع عراقی دوشنبه شب از شلیک چند راکت به سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند و اعلام کردند که دودی از سفارت بلند شده است.

بر اساس این گزارش؛ صدای آژیر خطر در سفارت آمریکا به صدا درآمد و سامانه پدافندی سیرام سفارت آمریکا فعال شد.

صابرین نیوز گزارش داد که دودی از داخل سفارت آمریکا بلند شده است.

این در حالی است که اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق در این باره اعلام کرد: دو راکت به منطقه سبز شلیک شده است و تلفاتی به دنبال نداشته است. اوضاع در حال پیگیری است.