واکنش کره شمالی به حضور ۲ کشتی جنگی انگلیس درمنطقه آسیا – پاسیفیک

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای از برنامه لندن برای استقرار دائمی دو کشتی جنگی در منطقه آسیا – پاسیفیک انتقاد کرده و این تصمیم را تحریک‌آمیز و منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه توصیف کرد. بر اساس این گزارش، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه خود، […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای از برنامه لندن برای استقرار دائمی دو کشتی جنگی در منطقه آسیا – پاسیفیک انتقاد کرده و این تصمیم را تحریک‌آمیز و منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه توصیف کرد.
بر اساس این گزارش، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه خود، اظهارات اخیر «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر تصمیم لندن برای استقرار دائمی دو کشتی نظامی انگلیسی در آب‌های منطقه آسیا – پاسیفیک در راستای مقابله آنچه وی، تلاش کره شمالی و چین برای منزوی ساختن ژاپن و کره جنوبی و حمایت از کشتیرانی آزاد در این منطقه خوانده است را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: این نوعی اقدام تحریک‌آمیز علیه ما است که در جریان آن، انگلیس به بهانه تهدید شمردن ما، به دنبال استقرار کشتی‌های جنگی خود در (منطقه) آسیا – پاسیفیک است.
لازم به ذکر است وزیر دفاع انگلیس به تازگی از تصمیم دولت این کشور برای استقرار کشتی جنگی «ملکه الیزابت» و تعدادی کشتی پوششی نظامی در آب‌های منطقه آسیا – پاسیفیک و آب‌های دریای چین جنوبی که چین آنها را متعلق به خود می‌داند، خبر داده است؛ اظهاراتی که مقامات چینی نسبت به آن واکنش نشان داده داده‌اند.

منبع : مهر نیوز