واگذاری الکترونیکی معادن از طریق مزایده عمومی به افراد با صلاحیت

امروز (دوشنبه) ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال در ۳۱ استان آزادسازی شد که طبق اعلام سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، واگذاری این محدوده‌ها و اجرای طرح طی یک فرآیند دومرحله‌ای و از طریق برگزاری مزایده عمومی انجام خواهد شد. به گزارش سردبیر پرس، مراسم آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده […]

امروز (دوشنبه) ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال در ۳۱ استان آزادسازی شد که طبق اعلام سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، واگذاری این محدوده‌ها و اجرای طرح طی یک فرآیند دومرحله‌ای و از طریق برگزاری مزایده عمومی انجام خواهد شد.
به گزارش سردبیر پرس، مراسم آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت (صمت)، روسای سازمان‌های صمت استان‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، امروز به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
اسدالله کشاورز در این مراسم اظهار کرد: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شد، به دستور وزیر صمت، محدوده‌ها و معادن حبس شده، غیر فعال و راکد شناسایی شدند. واگذاری این معادن از طریق مزایده عمومی و به افراد دارای صلاحیت و اهلیت و در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت  با بیان اینکه سیاست وزارت صمت در این امر در راستای سهولت انجام فرآیندها و مزایده‌هاست، افزود: فرآیند واگذاری کاملا الکترونیکی و بدون حضور مراجعان و متقاضیان در سطح کشور انجام می‌شود. محدوده‌ها و معادنی که واگذار می‌شوند، فاقد معارض دولتی و مردمی و بدون هیچگونه تعارض هستند و برندگان به سهولت می‌توانند کار خود را در راستای فعال‌سازی پیش ببرند.
انجام واگذاری طی فرایند دو مرحله‌ای در فاصله ۱۵ روزه
این مقام مسئول در رابطه با فرآیندهای انجام واگذاری‌ها توضیح داد: واگذاری طی فرآیندی دو مرحله‌ای در فاصله زمانی ۱۵ روزه انجام می‌شود که در مرحله اول ۱۶ استان دسته‌بندی شده است. از ۳۱ اردیبهشت ماه لغایت ۱۳ خردادماه، گروه اول می‌توانند نسبت به مراجعه به سایت و برای ثبت‌نام اقدام کرده و از بازه زمانی ۱۳ خرداد تا ۲۷ خرداد نیز گروه دوم (۱۶ استان دیگر) می‌توانند در این زمینه اقدام کنند. این ۶۰۰۰ معدن و محدوده آزادسازی شده ۳۳۰ محدوده و معدن متروکه، ۱۲۲۶ فقره دارای پروانه بهره‌برداری معدن و ۴۸۰ فقره دارای گواهی کشف را شامل می‌شود.
استفاده از شرکت‌های سهامی عام پروژه، برای سرمایه‌گذاری در احیای معادن غیرفعال
در ادامه این مراسم، وجیه‌الله جعفری- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)- نیز با بیان اینکه شرکت‌های سهامی عام پروژه] می‌توانند به بسته‌های سرمایه‌گذاری برای احیای معادن غیرفعال کمک کنند، گفت: طرح احیای معادن کوچک مقیاس از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که مجری این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.
معاون وزیر صمت ضمن اشاره براینکه در این راستا شناسایی معادن کوچک مقیاس غیرفعال و راه‌های فعال‌سازی آن‌ها از طریق شرکت‌های مشاوره‌ای انجام شده است، اعلام کرد: عارضه‌یابی‌های این معادن انجام شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای احیای برنامه‌ریزی شده است. این بسته‌ها امکان سرمایه‌گذاری را بر روی بسیاری از معادن غیر فعال (دارای مشکل زیرساخت، ذخیره کم، عدم اکتشاف کامل و…) فراهم خواهد کرد.
وی در پایان تصریح کرد: مجموعه‌ای از معادن غیرفعال نیز وجود دارند که بایستی جهت‌گیری برای سرمایه‌گذاری با امکان فعال‌سازی، برای آن‌ها فراهم گردد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان آیین مذکور، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری ۶۰۰۰ معدن و محدوده حبس شده را به‌عنوان  بزرگترین مزایده کشور، صادر کرد.
انتهای پیام