ورودی سدهای آذربایجان غربی ۳۱ درصد کاهش دارد

به گزارش سردبیر پرس، یاسررهبردین در این زمینه اظهار کرد: از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ میزان بارش به صورت باران و برف در آذربایجان غربی، با رشد ۱۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ میلیمتر افزایش را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم داشت […]

به گزارش سردبیر پرس، یاسررهبردین در این زمینه اظهار کرد: از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ میزان بارش به صورت باران و برف در آذربایجان غربی، با رشد ۱۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ میلیمتر افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم داشت همانند سال گذشته، تأمین آب شرب، صنعت، کشاورزی و حقابه دریاچه ارومیه با تهدید مواجه نشود.

رهبر دین با اشاره به آمادگی کامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی تصریح کرد: در ۴ ماه گذشته و از آغاز سال آبی جدید تا به امروز عمده بارش در استان به صورت برف بوده است لذا در رودخانه‌هایی که بر روی آنها در بالا دست سد وجود دارد با مشکل خاصی موجه نیستیم و در صورت بروز سیل، آب جاری شده در پشت مخازن سدها ذخیره سازی خواهد شد.

منبع : مهر نیوز