ورود موج گرما به ایلام/کاهش ساعت کاری ادارات در مناطق گرمسیری

به گزارش خبرنگار مهر، مطابق بررسی نقشه‌های هواشناسی دمای هوای استان از امروز تا روز تا روز چهارشنبه هفته جاری سه درجه افزایش و موج هوای گرم در سطح استان مستقر خواهد بود. طبق اعلام کارشناسان هواشناسی استان اوج گرما طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در سطح استان است. بر همین اساس پیش بینی […]

به گزارش خبرنگار مهر، مطابق بررسی نقشه‌های هواشناسی دمای هوای استان از امروز تا روز تا روز چهارشنبه هفته جاری سه درجه افزایش و موج هوای گرم در سطح استان مستقر خواهد بود.

طبق اعلام کارشناسان هواشناسی استان اوج گرما طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در سطح استان است. بر همین اساس پیش بینی انجام شده دمای هوا در مناطق گرمسیر استان به ۵۱ درجه و در مناطق سردسیر مثل شهر ایلام نیز دما در حدود ۴۱ درجه برسد.

کاهش ساعت کاری ادارات مناطق گرمسیری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت کاری ادارات در شهرستان‌های دهلران و مهران در روزهای دوشنبه و سه شنبه چهارم و پنجم مرداد ماه با دو ساعت کاهش از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح تعیین شده است.

آیت قیصربیگی افزود: این تصمیم به علت افزایش بیش از حد دما در شهرستان‌های مهران و دهلران اتخاذ شده و شامل بخش میمه و مراکز امدادی درمانی، بهداشتی، خدماتی و بخش‌های دارای نوبت کاری تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری,، شهرداری‌ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها در شهرستان‌های یاد شده نمی‌شود.

وی با اشاره به اعلام هشدار اداره کل هواشناسی (سطح نارنجی) استان و بررسی مدل‌ها و تداوم موج گرما و پیش بینی افزایش بیشینه دما و به دلیل پیشگیری از مخاطرات احتمالی و کاهش بار مصرف برق، افزود: کاهش ساعت کاری با موافقت استاندار ایلام صورت گرفته است.

اعمال برنامه خاموشی در استان ایلام

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز تا روز چهارشنبه شرایط بسیار بحرانی را در صنعت برق کشور داریم و متاسفانه از دیروز مجبور به اعمال مدیریت برنامه اضطراری شدیم.

هادی شیرخانی افزود: خواهش ما از هم مردم این است که حتماً مدیریت مصرف هوشمندانه را داشته باشند و در مناطق جنوبی استان حتماً کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه و بالاتر تنظیم شود.

وی تصریح کرد: در مناطق شمالی نیز حتماً بر مردم کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند.

شیرخانی ادامه داد: اگر این روند مصرف ادامه داشته باشد متاسفانه به ناچار برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و نجات شبکه برق مجبور به اعمال خاموشی‌ها هستیم.

وی گفت: از مشترکان درخواست داریم این شرکت را در عبور از پیک جدید با مدیریت بهینه مصرف انرژی یاری دهند.

منبع : مهر