وزارت کار: شرایط غیر ایمن علت ۷۰ درصد حوادث کارگری در کشور است

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۰ درصد حوادث کارگری در کشور به دلیل شرایط غیر ایمن اتفاق می افتد و ۳۰ درصد دیگر به خاطر بی احتیاطی رخ می دهد. به گزارش ایرنا، احمدرضا پرنده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و توانمندسازی کارشناسان روابط کار اظهار داشت: حوادثی […]

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۰ درصد حوادث کارگری در کشور به دلیل شرایط غیر ایمن اتفاق می افتد و ۳۰ درصد دیگر به خاطر بی احتیاطی رخ می دهد.
به گزارش ایرنا، احمدرضا پرنده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و توانمندسازی کارشناسان روابط کار اظهار داشت: حوادثی که در جامعه اتفاق می افتد، آسیب های تلخی را به همراه دارد ، وقتی حوادثی را که در سطح کشور رخ می دهد، تجزیه و تحلیل می کنیم، هیچ اولویتی بالاتر از حفظ جان مردم نیست.
وی افزود: اکثریت کارفرمایان موارد ایمنی را رعایت می کنند و در تعداد کمی از کارگاه ها حوادث و اتفاقات را شاهد هستیم که همین تعداد هم باید به صفر برسد.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: علت حوادث کار در کشور ما پیچیده و سخت نیست، بلکه بسیار آسان قابل رفع است.
پرنده یادآور شد: کارگاه های پرخطر در اولویت بازرسی ها قرار دارند و از دادگستری ها درخواست داریم چنانچه همکاران ما کارگاه های پر خطری را معرفی کردند برای پیشگیری از بروز خطر حتما همکاری و حمایت داشته باشند.
وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای اقتصادی بخش‌های مختلف در پیشگیری از حوادث کارگاه‌ها با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با استفاده از تمام ظرفیت سازمان‌ها و نهادها، اقدامات مؤثری برای صیانت نیروی کار تحقق یابد زیرا حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار از برنامه‌های اصلی ما است.