وزرای خارجه ترکیه و انگلیس درباره تحولات فلسطین اشغالی گفتگوکردند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه با دومینیک راب همتای انگلیسی خود تلفنی گفتگو کرد. وزرای امور خارجه ترکیه و انگلیس در این تماس تلفنی، آخرین تحولات فلسطین اشغالی و اقدامات بین‌المللی در این خصوص را مورد بحث و بررسی قرار دادند. چاووش‌اوغلو در […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه با دومینیک راب همتای انگلیسی خود تلفنی گفتگو کرد.
وزرای امور خارجه ترکیه و انگلیس در این تماس تلفنی، آخرین تحولات فلسطین اشغالی و اقدامات بین‌المللی در این خصوص را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
چاووش‌اوغلو در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت واکنش جامعه بین‌المللی به جنایات اسرائیل در فلسطین تاکید کرد.
بیش از یک هفته از آغاز دور جدید تحولات در کرانه باختری و نوارغزه می‌گذرد و آنچه که در ابتدا ایستادگی فلسطینی‌های ساکن قدس در برابر تجاوز اشغالگران در محله «شیخ جراح» بود؛ اکنون نه تنها به دیگر شهرهای مستقر در اراضی اشغالی نظیر «لاد»، «عکا» و «حیفا» نیز کشیده شده؛ بلکه شاهد آن هستیم که در گوشه و کنار جهان، به ویژه قاره سبز نیز افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌ها به تنگ آمده و خشم گروه‌های مختلف مردمی فوران کرده است.
گفتنی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم اشغالگر به ۲۰۰ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۳۵ زن رسید. همچنین در این مدت ۱۳۰۰ فلسطینی زخمی شدند.