وزیردفاع آمریکا به حمله پهپادی اشتباه در افغانستان اعتراف کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آسوشیتدپرس، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از سوی فرمانده سنتکام در جریان تحقیقات مربوط به حمله پهپادی ۲۹ اوت در کابل قرار گرفته و اعلام کرد که این حمله به اشتباه انجام شد و باعث کشته شدن ۱۰ تن، از جمله هفت […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آسوشیتدپرس، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از سوی فرمانده سنتکام در جریان تحقیقات مربوط به حمله پهپادی ۲۹ اوت در کابل قرار گرفته و اعلام کرد که این حمله به اشتباه انجام شد و باعث کشته شدن ۱۰ تن، از جمله هفت کودک شد.
لوید آستین در این بیانیه اعتراف کرد: ما حالا می‌دانیم که هیچ ارتباطی بین کشته شدگان و داعش خراسان وجود ندارد و فعالیت‌های فردی بنام احمدی در آن روز به طور کامل بی‌خطر بوده و هیچ ارتباطی به خطری که نیروهای ما را تهدید می‌کرد، نداشته است. آقای احمدی یک قربانی مانند دیگر قربانیانی است که به شکلی غم انگیز کشته شدند.
پیش از اعتراف وزیر دفاع آمریکا به حمله اشتباهی در افغانستان، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا تائید کرده بود که حمله اخیر پهپادهای این کشور در کابل در جریان خروج از افغانستان در واقع منجر به کشته شدن یکی از کارمندان امداد و ۹ نفر از اعضای خانواده وی شده است.
منابع مرتبط با اعلام این گزارش، همچنین اعلام کرده‌اند که «کنث مک‌کنزی»، فرمانده مرکزی آمریکا در منطقه نیز اذعان داشته که در حمله پهپادهای آمریکایی هیچکدام از اعضای «داعش خراسان» کشته نشده‌اند و بجای آن در این حمله حداقل ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شده است.
با این حال با وجود اطلاع و اذعان به این اشتباه مهلک از سوی وزارت دفاع آمریکا، اما گفته شده که قرار نیست هیچ اقدام تنبیهی در ارتباط با این اشتباه صورت گیرد، چون ارتش آمریکا بر اساس اطلاعات امنیتی حمله را دنبال کرده است.
مقامات وزارت دفاع آمریکا پس از حمله روز ۲۹ اوت (هفتم شهریور) تاکید می‌کردند این حمله به درستی انجام شد. واشنگتن در آن زمان ادعا می‌کرد که خودروی یک بمب گذار انتحاری را که به دنبال حمله به فرودگاه کابل بود هدف گرفته است.
چند مقام رسمی آمریکا پیش از این گفته بودند که وزارت دفاع این کشور کشته شدن افراد غیرنظامی در حمله پهپادی مرگبار به خودرویی در کابل، پایتخت افغانستان را خواهد پذیرفت.
امال احمدی، شهروند افغان که در این حمله ۱۰ عضو خانواده‌اش را از دست داد هفته گذشته در گفتگویی اعلام کرده بود که آمریکا اشتباه بزرگی کرد که در اینجا غیرنظامیان را هدف گرفت.
روزنامه نیویورک تایمز نیز هفته گذشته گزارش داده بود راننده خودرویی که در حمله پهپادی آمریکا کشته شد به احتمال زیاد کارمند یک سازمان مردم‌نهاد بود.

منبع : مهر نیوز