وزیر خارجه مصر و رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کردند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی شامگاه جمعه (به وقت قاهره) تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. در جریان این گفتگو، دو طرف پیرامون گام‌های لازم پس از اجرای توافق آتش بس میان نوار غزه و ارتش صهیونیستی با یکدیگر رایزنی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی شامگاه جمعه (به وقت قاهره) تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.
در جریان این گفتگو، دو طرف پیرامون گام‌های لازم پس از اجرای توافق آتش بس میان نوار غزه و ارتش صهیونیستی با یکدیگر رایزنی کردند.
پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه موافقت تل‌آویو با آتش بس آن‌هم پس از درگیری خونین با مقاومت فلسطین، مدعی شد که توانسته معادله (قدرت) با حماس را تغییر دهد؛ حال آنکه ابعاد این مسئله هنوز به طور کامل برای همگان روشن نیست.
نتانیاهو که بعد از ۱۱ روز حملات ددمنشانه به نوار غزه، سرانجام در برابر افکار عمومی جهان و مقاومت فلسطین تسلیم شد؛ در ادامه دروغ پردازی‌های خود گفت: «اگر نیازی به حمله زمینی به غزه بود؛ این کار را انجام می‌دادیم، اما آنچه لازم بود بدون انجام ماجراجویی‌های غیرضروری به سرانجام رساندیم».
نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به اینکه اغلب حملات هوایی ارتش این رژیم، غیرنظامیان را هدف قرار داد؛ در ادامه رجزخوانی‌های خود مدعی شد: «بسیاری از برج‌ها و کارخانه‌های مورد استفاده حماس را تخریب کردیم. قسمت بزرگی از شبکه تونل‌های حماس را نابود کردیم و جان بیش از ۲۰۰ تروریست از جمله ۲۵ مقام و فرمانده میدانی را گرفتیم».
گفتنی است، در بمباران هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، دستکم ۲۳۲ تن از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن فلسطینی به شهادت رسیدند.