وضعیت جوی کشور از جمعه تا سه شنبه/ وزش باد همراه با گرد و خاک

به گزارش سردبیر پرس، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، در نوار شمالی، استان‌های کردستان، همدان و مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بارش در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر وقوع تگرگ مورد انتظار […]

به گزارش سردبیر پرس، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، در نوار شمالی، استان‌های کردستان، همدان و مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
بارش در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر وقوع تگرگ مورد انتظار است.
همچنین در برخی مناطق مرکز، شرق، شمال شرق کشور، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.
برای روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، در مناطقی از چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب اصفهان، شرق یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.
روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر مناطق جو آرام خواهد بود.
همچنین، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت، در شمال غرب، غرب کشور و در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گردوغبار همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.
بر همین اساس، از بعدازظهر جمعه تا دوشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد به ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک رخ خواهد داد.
روز شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت.
این افزایش دما تا روز سه شنبه تداوم دارد.
بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، آسمان تهران روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ کمی ابری و وزش باد و روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت، کمی ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
منبع : مهر نیوز