وضعیت فوق بحرانی کووید ۱۹ در قشم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا نصری جمعه شب در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه هنوز عده‌ای با رفتار و شرایط قبل از کرونا فعالیت و زندگی می‌کنند و حاضر به همراهی برای تغییر سبک زندگی در جهت کنترل و کاهش عوارض ویروس کرونا نشدند. او با اعلام رسمی تصمیم ستاد کرونا برای […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا نصری جمعه شب در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه هنوز عده‌ای با رفتار و شرایط قبل از کرونا فعالیت و زندگی می‌کنند و حاضر به همراهی برای تغییر سبک زندگی در جهت کنترل و کاهش عوارض ویروس کرونا نشدند.

او با اعلام رسمی تصمیم ستاد کرونا برای ممنوعیت سفر به قشم، از مردم این شهرستان برای تغییر وضعیت بحرانی کرونایی درخواست کمک کرد.

رئیس ستاد مدیریت کرونا تصریح کرد: برای تغییر وضعیت این شهرستان، همه کسانی که به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی معتقدند باید پای کار بیایند و در زمینه اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی با ستاد کرونا همراهی کنند.

وی با اعلام اینکه متأسفانه هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا و داغدار شدن خانواده‌ها بواسطه از دست دادن جان عزیزانشان هستیم، افزود: متأسفانه در چنین شرایط سختی هنوز تعدادی بی توجه به هشدارها بدون ماسک و رعایت سایر شیوه نامه‌ها در تدارک سفر و ادامه شیوه زندگی در شرایط غیر کرونایی هستند.

نصری ادامه داد: افرادی همچنان بی توجه به هشدارهای عمومی، رنج و درد اطرافیان، ایثار بخش بهداشت و درمان، همدلی صنوف و بازاریان، تلاش گروه‌های مردمی برای کمک به کنترل کرونا و تأمین احتیاجات بیمارستانی، سبک زندگی معمولی گذشته را پیشه خود کرده‌اند.

فرماندار قشم تصریح کرد: رفتارهای غیر مسئولانه این عده، مشکلات شهرستان در زمینه ویروس کرونا را چند برابر کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم ضمن قدردانی از تشکیل گروه‌های داوطلب همیار، از مردم خواست با دادن آموزش‌های مورد نیاز به اطرافیان خود در حوزه مسائل بهداشت کرونایی، بدون تعارف از ارائه خدمت به افراد بی توجه به دستورالعمل‌ها، خودداری و آنها را به مراجع قانونی معرفی کنند.

نصری تاکید کرد: مردم درصورت مشاهده کوچک‌ترین علائم مربوط به کرونا ضمن رعایت قرنطینه هر چه زودتر به پزشک مراجعه، از خود درمانی پرهیز کرده، مانع پیش روی ویروس و درگیری بیشتر سیستم ایمنی خود و انتقال به دیگران شوند.

نصری به صراحت اعلام کرد: شرایط امروز شهرستان در حوزه کرونایی، ویژه و خاص است و شبانه روز برای تهیه ملزومات و تأمین و تقویت کادر بیمارستانی مناسب تلاش می‌کنیم.

شایان ذکر است روز گذشته در پی فاجعه‌ای بی سابقه آمار فوتی‌های کرونایی این شهرستان به عدد ۹ رسید و قشم را در صدر آمار مرگ استان هرمزگان قرار داد.

بی توجهی به دستورالعمل‌های ستاد کرونا، زنگ خطری است که در صورت ادامه دادن آن امکان بروز فجایعی بیش از این برای قشم دور از ذهن نیست.

منبع : مهر نیوز