وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی به ۳ شهرستان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی مصطفوی عصر شنبه در گفتگوی خبری در این خصوص افزود: در حال حاضر شهرستان‌های سلماس در شمال و میاندوآب و شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان غربی وضعیت قرمز کرونایی دارند. وی اضافه کرد: ارومیه به همراه شهرهای خوی، چایپاره، ماکو، پلدشت و چالدران در شمال آذربایجان غربی و شهرهای مهاباد، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی مصطفوی عصر شنبه در گفتگوی خبری در این خصوص افزود: در حال حاضر شهرستان‌های سلماس در شمال و میاندوآب و شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان غربی وضعیت قرمز کرونایی دارند.
وی اضافه کرد: ارومیه به همراه شهرهای خوی، چایپاره، ماکو، پلدشت و چالدران در شمال آذربایجان غربی و شهرهای مهاباد، اشنویه، نقده، تکاب، پیرانشهر و بوکان در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونای دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر آن، سردشت و شوط به علت بهبود رعایت موارد بهداشتی، به وضعیت زرد بازگشته اند.
مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.
وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.
تاکنون نزدیک بیش از ۱۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهار هزار و ۱۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.
مصطفوی از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری از اجتماعی در قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با بیماری کرونا افزود: از رسانه‌های استان نیز درخواست داریم در زمینه نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌های مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان و همچنین رفع ابهامات لازم در خصوص روند واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند.