وقوع رگبارهای پراکنده از بعدازظهر امروز در استان مرکزی

به گزارش سردبیر پرس، طبق اعلام هواشناسی استان مرکزی بررسی‌ها نشان دهنده افزایش ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه در استان است که کم و بیش تا اواسط هفته آینده نیز تداوم دارد. بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هر چند امروز میزان ناپایداری‌ها چندان قابل توجه نیست اما تحت تأثیر این ناپایداری‌ها در ساعات بعدازظهر […]

به گزارش سردبیر پرس، طبق اعلام هواشناسی استان مرکزی بررسی‌ها نشان دهنده افزایش ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه در استان است که کم و بیش تا اواسط هفته آینده نیز تداوم دارد.
بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هر چند امروز میزان ناپایداری‌ها چندان قابل توجه نیست اما تحت تأثیر این ناپایداری‌ها در ساعات بعدازظهر رشد ابر و وقوع برخی رگبارهای پراکنده و رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق استان به ویژه نوار شرق و مناطق مرکزی استان تا ساعاتی از شب محتمل است.
طی روزهای پنجشنبه و به ویژه جمعه ناپایداری‌ها افزایش یافته و در مناطق بیشتری از استان احتمال رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی و احتمال وقوع گردوخاک پیش بینی می‌شود.
عمده این ناپایداری‌ها در ساعات بعدازظهر و ساعاتی از شب خواهد بود و کم و بیش تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد یافت.
به دلیل ویژگی‌های رگبارهای فصل تابستان طی این مدت امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان آب و وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نمی‌باشد هر چند که این بارش‌ها از نظر شدت و مکان وقوع از پراکندگی زیادی برخوردار خواهند بود.
همچنین امکان خسارات به محصولات کشاورزی در مناطقی که سلول‌های بارشی شکل می‌گیرند وجود دارد.
طی ۲۴ ساعت آینده به دلیل تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مناطق مرکزی کشور تداوم پدیده گردوخاک در استان پیش بینی می‌شود.