«وندی شرمن» با مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار کرد

به گزارش سردبیر پرس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دیدار «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه این کشور با «ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور ارشد سیاست خارجی این رژیم، خبر داد. پرایس مدعی شد که شرمن با هولاتا و مئیر درباره امنیت رژیم صهیونیستی و چالش های راهبردی شامل […]

به گزارش سردبیر پرس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دیدار «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه این کشور با «ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی و «شمریت مئیر» مشاور ارشد سیاست خارجی این رژیم، خبر داد.
پرایس مدعی شد که شرمن با هولاتا و مئیر درباره امنیت رژیم صهیونیستی و چالش های راهبردی شامل ایران بحث و گفتگو کرده است.
پرایس مشخصا در ادعای خود تاکید کرد: آنها همچنین درباره نگرانی های مرتبط با حمله به کشتی «مرسر استریت» بحث و گفتگو کردند.
این در حالی است که شرمن، شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل دهی پاسخ به حمله ادعایی ایران به نفتکش رژیم صهیونیستی، پیش قدم شود.
وی در این باره گفت: ما به انگلیس اجازه می‌دهیم پیش قدم شود که این موضوع هم شامل شرایط چگونگی پاسخ در سازمان ملل و هم هرگونه پاسخ بیشتر خواهد بود.
دیدار شرمن با مقامات صهیونیست زمانی صورت می گیرد که «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت، با تکرار ادعاهای واهی، از این شورا خواست تا ایران را به تروریسم دریایی متهم کند!
وی همچنین خواستار آن شد که شورای امنیت نشستی فوری درباره حادثه حمله به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت برگزار کند که پنجشنبه شب در دریای عمان رخ داد.
انگلیس، رومانی و لیبریا نیز در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد، مدعی شدند که به احتمال زیاد ایران با استفاده از یک یا تعداد بیشتری پهپاد، حمله هفته گذشته به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت را تدارک دیده است!
آنها در ادامه این اتهام زنی افزودند: این حمله امنیت و ایمنی دریانوردی بین المللی را به مخاطره انداخت و به منزله نقض آشکار قوانین بین الملل بود و جامعه جهانی باید آن را محکوم کند.
قرار است انگلیس در جلسه غیر علنی شورای امنیت که طی روزهای آینده به درخواست رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، اتهام‌ها علیه ایران را تکرار کند.
مقامات تهران با رد شدید این اتهام ها، آنها را «بی اساس» می‌خوانند و همچنین با زیر سوال بردن اعتبار ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص این حمله، تأکید می‌کنند که «هرکجا که این رژیم [صهیونیستی] رفته، با خود بی ثباتی، ترور و خشونت را به ارمغان آورده است».

منبع : مهر نیوز