٨٢ زندانی مالی غیرعمد از زندان های یزد آزاد شدند

سید مسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ محکوم مالی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند. عظیمی افزود: بدهی این مددجویان ۶۳۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بودکه ۵۵۱ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال توسط اعضای کمیته […]

سید مسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ محکوم مالی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.
عظیمی افزود: بدهی این مددجویان ۶۳۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بودکه ۵۵۱ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل به مبلغ ۷۹ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۸۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.
وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت; از این تعداد زندانی آزاد شده ۵۳ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۱۷ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۱ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.
عظیمی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی ۱۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۷۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و بقیه مددجویان مرد بودند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ادامه داد: از این تعداد آزادی ۱۲ مددجو با اجرای پویش “هر هیئت آزادی یک زندانی” در ماه محرم و ۱۴ مددجو نیز با اجرای پویش ”قدم قدم تا آزادی” در ماه صفر از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

منبع : مهر نیوز