پاکستان تعرض به مسجد الاقصی را محکوم کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای تعرض به مسجد الاقصی از سوی یکی از وزرای کابینه جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص آمده است که این اقدام باعث تشدید اوضاع […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای تعرض به مسجد الاقصی از سوی یکی از وزرای کابینه جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص آمده است که این اقدام باعث تشدید اوضاع در سرزمین های اشغالی خواهد شد.
بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این باره افزود که مسجد الاقصی مکان مقدس و مورد احترام مسلمانان در سراسر جهان است و نقض حرمت آن به احساسات مذهبی مسلمانان لطمه زده، به تشدید اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین دامن می‌ زند.
وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اضافه کرد: اسرائیل باید اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند و به حرمت اماکن مذهبی مسلمانان در سرزمین های اشغالی فلسطین احترام بگذارد.
«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر در سخنانی اظهار داشت که «آنتونیو گوترش» بر ضرورت حفظ وضع موجود همسو با نقش ویژه اردن در مدیریت مقدسات اسلامی قدس تاکید کرده است.
وی در واکنش به تعرض ایتمار بن گویر وزیر افراط گرای صهیونیست به مسجد الاقصی نیز از تمامی طرف ها خواست از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش و درگیری‌ ها در قدس و دیگر اراضی اشغالی منجر شود، اجتناب ورزند.
ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه تحت تدابیر امنیتی شدید به مسجد مبارک الاقصی تعرض کرد که این اقدام با واکنش شدید فلسطینیان از جمله گروه های مقاومت فلسطین مواجه شده است.
پیش از این مقامات سازمان ملل و مصر با ارسال پیامی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی هشدار داده بودند که در صورت تعرض ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی، نمی توانند مانع از پیامدهای خطرناک آن شوند.

منبع : مهر نیوز