پای مسافران به دریا رسید/استقبال گردشگران از بازگشایی ساحل

سردبیر پرس، گروه استان‌ها: صدور فرمان رئیس جمهور و آزادسازی نوار ساحلی سبب شده تا پای مردم و گردشگران در ایام نوروز به مناطق و نواحی باز شود که سال‌های قبل خط قرمز دستگاه‌های خصوصی و دولتی بوده است. درپی فرمان رئیس جمهور و فرصت ۲۰ روزه بسیاری از نواحی ساحلی مازندران که در گذشته […]

سردبیر پرس، گروه استان‌ها: صدور فرمان رئیس جمهور و آزادسازی نوار ساحلی سبب شده تا پای مردم و گردشگران در ایام نوروز به مناطق و نواحی باز شود که سال‌های قبل خط قرمز دستگاه‌های خصوصی و دولتی بوده است.
درپی فرمان رئیس جمهور و فرصت ۲۰ روزه بسیاری از نواحی ساحلی مازندران که در گذشته حیات خلوت بخش‌های دولتی و خصوصی بود آزاد شد و این مناطق در ایام نوروز میزبان مسافران و مهمانان بهاری بوده است.
هرچند به اذعان گردشگران و مردم ورود به برخی از مناطق ساحلی از جمله فرح آباد ساری با دریافت وجه و حق ورودی انجام می‌شود، اما دسترسی مردم به نوارساحلی در بسیاری از مناطق استان سهل شده است.
یک مسافری که از سواحل غرب مازندران دیدن می‌کرد با بیان اینکه در این سفر از آزادسازی سواحل منطقه لذت بردم، اظهار داشت: طی سفرهای قبلی شاهد آن بودیم که ساحل توسط بخش‌های مختلف تصرف شده بود و چندان زیبا نبود.
همه مردم ایران از آزادسازی ساحل منفعت می‌برند
وی که خود را اکبری و اهل تهران معرفی کرد، در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با تقدیر از فرمان رئیس جمهور و تلاش دستگاه‌های ذیربط از جمله منابع طبیعی و دستگاه‌های مختلف برای آزادسازی ساحل، گفت: آزادسازی ساحل سبب دسترسی آسان مردم به این مناطق و لذت بردن آنها از حضور در کنار دریا شده است.
وی ادامه داد: اکنون نوبت مردم است تا منابع طبیعی و ساحلی را که از تصرف عده‌ای خاص آزاد شده را حفظ کنند و در پاکسازی و نظافت و حفاظت آن تلاش کنند.
اکنون نوبت مردم است تا منابع طبیعی و ساحلی را که از تصرف عده‌ای خاص آزاد شده را حفظ کنند و در پاکسازی و نظافت و حفاظت آن تلاش کنند
بانوی دیگری که به همراه خانواده خود در ساحل نوشهر حضور داشت، اظهار داشت: امسال در ایام نوروز شمال را برای سفر انتخاب کردیم و خوشبختانه دسترسی مردم به مناطق ساحلی نسبت به گذشته آسان‌تر و بهتر شده است.
‌‌
مریم کاظمی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با تقدیر از فرمان آزادسازی ساحل گفت: منفعت و نفع این فرمان و رفع تصرف نوار ساحلی سبب شده تا به همه مردم ایران و مسافران برسد زیرا به راحتی می‌توانیم از نوار کرانه دریای خزر استفاده کنیم.
وی به هموطنان و مسافران توصیه کرد تا در حفظ و پاکیزگی و داشتن محیط سالم در نوار ساحلی تلاش کنند و از رهاکردن زباله خودداری کنند.
اکبر احمدی مسافر اصفهانی که از ساحل غرب استان دیدن می‌کرد، با بیان اینکه وضعیت سواحل نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، افزود: شاهد پاکسازی و آزادسازی نوار ساحلی هستیم و مردم به آسانی می‌توانند به این مناطق دسترسی داشته باشند.
وی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با تقدیر از تلاش مسئولان ذیربط از جمله منابع طبیعی یادآور شد: در مناطق مختلف غرب مازندران تلاش برای آزادسازی سواحل به طور کامل مشهود است و از این پس باید نسبت به زیباسازی و بهسازی نوارساحلی تلاش وافری کرد تا مازندران به عنوان نگین کشور میزبان مسافران باشد.
اگرچه قرار بود نوار ساحلی با امکانات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد اما در ساحل ساری به ازای ورود هر خودرو ۱۰ هزار تومان ورودی گرفته می‌شود و نگبهان درب ورودی ساحل فرح آباد با بیان اینکه مامورم و معذور از مسافران و گردشگران وجه دریافت می‌کنند.
کروناگردی مسافران در سواحل
با این حال مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور از جمله اصفهان، همدان، مشهد، ساری و غیره ساحل فرح آباد را برای نوروزگردی انتخاب کرده‌اند، انبوه حضور مسافران بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگرانی از موج جدید کرونا را تشدید کرده است.
عباس علیپور معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه خستگی و دردهای عضلانی، علائم گوارشی از جمله علائم بیماری است به مسافران توصیه کرد در صورت داشتن چنین علائمی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات به مسافران است از آنان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران نیز با تاکید براینکه مردم باید به راحتی از نوار ساحلی آزادشده استفاده کنند، دریافت وجه برای ورود به ساحل را غیرقانونی دانست و افزود: ۱۰۴ کیلومتر از حریم قانونی دریا سال قبل آزادسازی شده است.
کیلومتر از گذشته تصرف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۵ کیلومتر از دست نهادهای دولتی و ۵۹ کیلومتر از تصرف بخش خصوصی آزاد شد
وی طول نوار ساحلی را ۴۷۳ کیلومتر بیان کرد و گفت: ۱۵۵ کیلومتر از گذشته تصرف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۵ کیلومتر از دست نهادهای دولتی و ۵۹ کیلومتر از تصرف بخش خصوصی آزاد شد.
وی با اظهار اینکه در حال حاضر دو کیلومتر از نوار ساحلی در تصرف بخش دولتی و ۲۳ کیلومتر در تصرف بخش خصوصی است، افزود: همه مردم حق دارند به آسانی و امنیت کامل از دریا و ساحل استفاده کنند و هیچ استثنایی برای آزادسازی ساحلی وجود ندارد.
در ایام نوروز بیش از ۱۲ میلیون مسافر نوروزی در استان اقامت کردند و شمار زیادی از این افراد و گردشگران از دریای خزر و نوار ساحلی دیدن کردند. دسترسی آسان مردم به سواحل درحالی است که طی سال‌های قبل از حضور آنان در بسیاری از پلاژهای ساحلی جلوگیری می‌شد.

منبع : مهر نیوز