پرداخت ۷۷ میلیارد به مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا اشرفی ظهر سه شنبه در نشست خبری معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حمایت مالی در بخش حمل و نقل ۶ میلیون و در دیگر بخش ها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است. وی ادامه داد: ۶ هزار و ۶۲۲ فقره پرونده با مبلغ ۹۱ […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا اشرفی ظهر سه شنبه در نشست خبری معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حمایت مالی در بخش حمل و نقل ۶ میلیون و در دیگر بخش ها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: ۶ هزار و ۶۲۲ فقره پرونده با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سامانه ثبت شده است.
به گفتۀ وی از این تعداد تاکنون به ۵ هزار و ۸۶۴ فقره پرونده، ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تهسیلات داده شده که باعث تثبیت حدود ۸ هزار شغل شده است.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد تا پایان آبان ماه ادامه دارد و بازپرداخت دریافت کنندگان تسهیلات تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.
شناسایی انبارهای ذخیره آرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه در زمینه مشکل آرد در برخی شهرستان ها، گفت: براساس اطلاعات شرکت غله در ۴ ماهه امسال افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته در توزیع آرد وجود داشته و مشکلی وجود ندارد.
عباس جرجانی تصریح کرد: آرد براساس جمعیت توزیع می شود و مشکل ما نیازهای غیرمتعارفی است که وجود دارد و در ۴ شهرستان مرزی حتی مازاد توزیع شده است.
وی بیان کرد: با این وجود برخی آرد خریداری شده را به نان خشک تبدیل می کنند که مشکل کشوری است و با قیمت بالاتری برای خوراک دام عرضه می کنند، همچنین سهمیه ۴ نانوایی به دلیل اخطار کاهش داشته است.
به گفتۀ وی برخی انبارها نیز با همکاری نیروی انتظامی شناسایی شده است که ذخیره داشته اند و ضبط و ثبت شده اند که این عوامل خود باعث کمبود آرد شده است.
این مقام مسئول اعلام کرد: هیچ گونه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و مردم نباید نگران این موارد باشند.
جرجانی در پاسخ به مشکل حقوق دولتی معادن در استان هم بیان کرد: مشکل کشوری است و در استان های محرومی مانند خراسان جنوبی باید تغییراتی داده شود و از طریق مجلس موضوع را باید پیگیری کرد.