پروژه مونوریل قم تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید محمد تقی شاهچراغی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: این روزها شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه در مراسم‌های عزاداری دهه اول ماه محرم هستیم و انتظار می‌رود نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید محمد تقی شاهچراغی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: این روزها شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه در مراسم‌های عزاداری دهه اول ماه محرم هستیم و انتظار می‌رود نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز به صورت باشکوه برگزار شود.
استاندار قم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز می‌بایست در جامعه حاکم باشد و مسئولین بیش از مردم باید به این مقوله توجه کنند و با مردم برخورد مناسبی داشته باشند و الزامات خدمتگزاری را رعایت کنند.
شاهچراغی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت ابراز داشت: ستاد هفته دولت در استان قم تشکیل شد و باید اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در این مدت از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.
به بهانه هفته دولت نباید افتتاح‌های زودهنگام رخ دهد
وی عنوان داشت: به بهانه هفته دولت نباید افتتاح‌های زودهنگام رخ دهد و هیچ پروژه‌ای که کامل نشده نباید افتتاح شود و مسئولین دستگاه‌ها فقط آن پروژه‌هایی که به اتمام رسیده است را در دستور افتتاح قرار دهند.
استاندار قم، در ادامه ابراز داشت: در راستای سفر رئیس جمهور به استان قم ۳۰ کلان پروژه در قم شناسایی شد و برای حل مشکلات آنان جلسات بسیاری در استان و مرکز برگزار شده است.
تکمیل پروژه مونوریل قم نهایی شد
وی افزود: تکمیل پروژه مونوریل قم نهایی شد تا در تهاتر با نفت توسط شرکت مپنا کار تکمیل آن انجام گیرد.
شاهچراغی در خصوص پروژه فرودگاه قم نیز بیان داشت: فرودگاه مباحثی دارد که از گذشته بوده است و جلسات متعددی در تهران برگزار شده و مجموعه‌هایی برای تکمیل فرودگاه اعلام آمادگی کردند اما اولویت ما با سرمایه گذار اولیه است.
استاندار قم، با انتقاد از عملکرد مسئولین سابق استان ابراز داشت: پروژه‌ها در گذشته نظام مسائل پیچیده‌ای داشتند که علت عمده آن سهل انگاری و کاهلی بوده؛ به گونه‌ای که بخشی‌هایی از قراردادها، ضوابط حقوقی و قانونی درستی ندارند.
وی افزود: پروژه‌های فرودگاه، مترو و مونوریل اجرایی خواهد شد و تکمیل آنها قطعی است که در سال جاری نیز بخش زیادی از این پروژه انجام می‌پذیرد.
رئیس جمهور نیز به حل موضوعات و مشکلات قم تاکید دارند
شاهچراغی بیان داشت: مصوبات سفر ریاست جمهوری به جاهای خوبی رسیده است و آقای رئیس جمهور نیز به حل موضوعات و مشکلات قم تاکید دارند.
استاندار قم، تصریح کرد: ظرفیت‌های ملی استان قم بی نظیر است و مسئولین باید برای حل مشکلات استان همت مضاعفی در قم و مرکز داشته باشند.
آلودگی زیست محیطی سلفچگان برطرف شود
وی در ادامه با اشاره به آلودگی زیست محیطی سلفچگان ابراز داشت: این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است و حل این مشکل باید به صورت جدی دنبال شود چرا که سلامت مردم از هر موضو دیگری اولویت دار تر است.
شاهچراغی بیان داشت: از رسانه‌ها هیچ گلایه‌ای نداریم و از خبرنگاران می‌خواهیم مشکلات مردم را بدون بزرگ نمایی مطرح و مطالبه کنند.
استاندار قم، در ادامه ابراز داشت: ترک فعل‌هایی از قبل صورت گرفته که دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه پیگیری کنند و اگر ما هم در عملکرد خود کوتاهی داشتیم باید برخورد قانونی با ما شود.
وی با اشاره به مشکلات آبگرفتگی بارندگی اخیر گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دستگاه‌ها در این حادثه رخ داد و مشکلات مورد پیگیری قرار گرفت تا حدود زیادی حل شد و این حادثه نشان داد مسئولین اگر بخواهند کار کنند می‌توانند.
شاهچراغی به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: امسال پیش بینی می‌شود شاهد جمعیت میلیونی برای زیارت اربعین باشیم و استان قم نیز باید در میزبانی از زائران پیش بینی‌های لازم را انجام دهد تا به زائران سیدالشهدا (ع) امکانات لازم داده شود.

منبع : مهر نیوز