پس‌گیری اموال شهرداری نهاوند از فرصت طلبان

به گزارش سردبیر پرس، محمد حسین پور در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند، اظهار کرد: از همان اوایل که وارد شهرداری نهاوند شدم گفتم که اهل سخنرانی، حرف، شعار نیستم در حال حاضر هم می‌گویم که با حمایت شورا و مردم فهیم نهاوند آنچه را توانستیم و از ما مطالبه شد را اجرا […]

به گزارش سردبیر پرس، محمد حسین پور در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند، اظهار کرد: از همان اوایل که وارد شهرداری نهاوند شدم گفتم که اهل سخنرانی، حرف، شعار نیستم در حال حاضر هم می‌گویم که با حمایت شورا و مردم فهیم نهاوند آنچه را توانستیم و از ما مطالبه شد را اجرا کردیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم از مصوباتی که انجام نشده بود، حواشی، تغییرات و اعتماد آسیب دیده مردم، به اجرای پروژه‌های بزرگ و توسعه شهری برسیم افزود: در بدترین شرایط اقتصادی وبا وجود این بیماری منحوس کرونا و تحریم‌ها بدون حاشیه کار کردیم، کارهای زیربنایی بزرگی را انجام دادیم و با وجود اجرای پروژه‌های بزرگ، تنها برای ۳ پروژه بزرگ در شهرستان افتتاحیه برگزار کردیم.
شهردار نهاوند گفت: در حال حاضر هم در حال اجرای اقدامات و برنامه‌های دیگر هستیم و کار را تعطیل نکرده‌ایم و تا آخرین روز به تعهد و مسولیتم برای خدمت به مردم در شهرستان نهاوند ادامه خواهم داد.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته عملکرد و میزان مالی در شهرداری نهاوند مثبت بوده و در یک جایگاه بالایی قرار گرفته است، افزود: از زمانی که من تصدی مدیریت شهری نهاوند را برعهده گرفتم میزان بدهی شهرداری، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود، که با بدهی محکومیت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ساختمان دخانیات، این بدهی نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان رسید.
حسین پور گفت: شهرداری نهاوند در حال حاضر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که ۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان طلب از ادارات و نهادها است و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن هم طلب پیمانکاران و افراد حقیقی و حقوقی است.
وی افزود: مجوز فروش ۷ دستگاه ماشین آلات که در زمان شهردار سابق با اوراق خریداری و در انبار شهرداری بلا استفاده مانده بود را از طریق اقدام قانونی و با پیگیری‌های مستمر و همکاری نماینده نهاوند با دیوان محاسبات گرفته شد.
شهردار نهاوند با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: در مجموع طی سه سال گذشته ۱۶۹ میلیارد تومان میزان درآمد این شهرداری بوده که ۴۹ درصد بیشتر از درآمدهای مصوب بوده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری‌ها از مجموع بودجه شهرداری ۶۰ درصد باید صرف هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی شود، گفت: در مجموع طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۶۷ درصد کل درآمدها را صرف برنامه عمرانی و ۳۷ درصد را صرف هزینه‌های جاری کنیم که این مساله باعث پیشرفت طرح‌های عمرانی شهر شده است.
وی احیای زمین و بازپس‌گیری آن از برخی از افراد را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: طی پیگیری‌هایی که انجام شده مجموعاً حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین شامل یک قطعه ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربعی و یک قطعه ۳ هزار متری در شهرک فارابی احیا و به شهرداری بازگشت داده شده است.
حسین پور با بیان اینکه در حوزه فضای سبز توانستیم سرانه فضای سبز شهرستان نهاوند را از ۹.۸ دهم متر مربع به ۱۳ مترمربع برسانیم افزود: اگر به این ۱۳ متر مربع، بام نهاوند را هم به این سرانه فضای سبز اضافه کنیم در حال حاضر به ۱۸ متر مربع رسیدیم، در حالیکه فضای سبز استاندارد جهانی ۱۵ متر مربع است ودر حال حاضر فضای سبز نهاوند ۳ متر مربع از فضای سبز جهانی بالاتر است.
هدف شورای پنجم خدمت به مردم بود
امید جلالوند رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند در دوره پنجم در ادامه نشست خبری به خبرنگاران گفت: معتقدیم پاسخ اعتماد و تعامل خود با شهردار را گرفتیم، پاسخی مثل اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگی که اصلاً برای آنها افتتاحیه هم نگرفتیم چون هدف خدمت بود.
جلالوند با اشاره به اینکه شورای شهر نهاوند در دوره پنجم به عنوان مهمترین مرکز تصمیم‌گیری مدیریت شهری با حضور افرادی متخصص، با تجربه، صاحب ایده و اهل تعامل بود که مصداق آن تدوین برنامه‌های کاربردی و عملیاتی برای توسعه شهر نهاوند است، اظهار کرد: از خروجی عملکرد شورای پنجم می‌توان به پروژه بام نهاوند، چهارباغ، پیاده راه سعدی، ساماندهی مسیل، ساماندهی ورودی خروجی‌های شهر و … در بدترین شرایط مالی اشاره کرد.
وی همچنین افزود: ساختمان موزه را تحویل گرفتیم چون در شهرداری با کمبود فضا مواجه بودیم و ۶ واحد اداری را در این ساختمان مستقر کردیم و با این اقدام سبب خیر شدیم و ساختمان صمصام هم تأمین اعتبار شد تا جایی در شأن میراث فرهنگی به آنان اختصاص یابد و فعالیت داشته باشد.