پس لرزه‌های مخالفت آمازون با نماینده کنگره حامی کارگران این شرکت

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سی ان بی سی، مارک پوکان نماینده دموکرات ایالت ویسکانسین چندی قبل به شدت از شرایط کاری رانندگان شرکت آمازون انتقاد کرده و گفته بود فشار وارده بر آنها تا بدان حد زیاد است که این افراد گاهی حتی فرصت مراجعه به سرویس‌های بهداشتی را ندارند و مجبور […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از سی ان بی سی، مارک پوکان نماینده دموکرات ایالت ویسکانسین چندی قبل به شدت از شرایط کاری رانندگان شرکت آمازون انتقاد کرده و گفته بود فشار وارده بر آنها تا بدان حد زیاد است که این افراد گاهی حتی فرصت مراجعه به سرویس‌های بهداشتی را ندارند و مجبور هستند از بطری‌های پلاستیکی استفاده کنند.
وی ماه قبل شرایط کاری در شرکت آمازون را به شدت محکوم کرده بود و تلاش‌های اتحادیه‌های کارگری برای مقابله با این وضعیت حمایت کرده بود. او در توئیتی خطاب به آمازون نوشته بود: وقتی کارمندانتان اتحادیه‌ای ندارند و مجبور به ادرار در بطری‌های آب معدنی هستند، پرداخت ۱۵ دلار به هریک از آنها در هر ساعت شما را به یک محیط کاری پیشرو مبدل نمی‌کند.
آمازون هم با ارسال یک توئیت پاسخ داده بود: شما که واقعاً موضوع را باور نمی‌کنید، می‌کنید؟ اگر این درست بود هیچ کس برای ما کار نمی‌کرد. واقعیت این است که ما بیش از یک میلیون کارمند عالی در سراسر جهان داریم که به آنچه دارند مفتخر هستند و از روز اول دستمزد خوب و مراقبت‌های درمانی مناسب دریافت می‌کنند.
همچنین شرکت آمازون با انتشار مطلبی در وبلاگ خود نوشته بود: ما می‌دانیم که رانندگان آمازون برای یافتن سرویس‌های بهداشتی به علت وجود ترافیک یا عبور از مسیرهای روستایی مشکلاتی دارند و این چالش به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا وجود دارد، زیرا بسیاری از سرویس‌های بهداشتی بسته بوده‌اند.
در نهایت با افزایش انتقادها از آمازون در این زمینه شرکت یادشده ضمن عذرخواهی پذیرفت که رانندگانش برای یافتن سرویس بهداشتی مشکلاتی دارند و آمازون در تلاش برای حل این مشکل و یافتن راه حل است.
تقریباً ۵۸۰۰ کارمند آمازون در انبارهای بزرگ این شرکت در بسمر آلاباما مشغول به کار هستند و قصد دارند با رأی‌گیری در روز سه شنبه برای خود اتحادیه کارگری تشکیل دهند. آمازون با این اقدام مخالف است، ولی پوکان از جمله نمایندگان کنگره است که از شکل‌گیری اتحادیه کارگری در شرکت آمازون حمایت کرده است.