پلنگ گرفتار در تله افراد ناشناس در رودسر نجات یافت

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ساسان کفایی عصر چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به نجات یک قلاده پلنگ نر بالغ توسط محیط بانان شهرستان رودسر، اظهار کرد: این پلنگ در تله مچ گیر افراد ناشناس در منطقه اشکورات رودسر گرفتار شده بود. وی با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر پس از اطلاع […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، ساسان کفایی عصر چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به نجات یک قلاده پلنگ نر بالغ توسط محیط بانان شهرستان رودسر، اظهار کرد: این پلنگ در تله مچ گیر افراد ناشناس در منطقه اشکورات رودسر گرفتار شده بود.
وی با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر پس از اطلاع از گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله سیمی افراد ناشناس، به محل اعزام شدند، گفت: با توجه به اینکه این پلنگ در ارتفاع هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا گرفتار شده بود گروه اعزامی پس از چند ساعت راهپیمایی به محل رسید.
مدیر کل محیط زیست گیلان افزود: گروه اعزامی پلنگ را با استفاده از تزریق مواد بی هوش کننده از تله آزاد و پس از معاینه، بیومتری (آنالیز مشخصات) و اطمینان از سلامتی کامل، پس از به هوش آمدن در همان منطقه رها کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه پلنگ گرفتار بالغ، ۸ ساله و نر بود، افزود: برخی از باغداران برای جلوگیری از ورود گراز به زمین‌های کشاورزی و باغی خود اقدام به نصب چنین تله‌های سیمی می‌کنند.
کفایی از باغداران خواست در زمین‌های خود تله‌های سیمی نصب نکنند، چون این کار تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر