پناه بردن روباه گرسنه به خانه‌ روستایی در نیر

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، با شروع بارش‌ها و برودت هوا روباه گرسنه‌ای در روستای صائین شهرستان نیر به خانه روستایی پناه برد. برودت هوا در بسیاری از مناطق اردبیل به منفی ۲۰ درجه رسیده و ارتفاع بارش‌ها نیز از نیم متر تجاوز کرده و این موضوع باعث ایجاد مشکل در حیوانات اهلی و وحشی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، با شروع بارش‌ها و برودت هوا روباه گرسنه‌ای در روستای صائین شهرستان نیر به خانه روستایی پناه برد.
برودت هوا در بسیاری از مناطق اردبیل به منفی ۲۰ درجه رسیده و ارتفاع بارش‌ها نیز از نیم متر تجاوز کرده و این موضوع باعث ایجاد مشکل در حیوانات اهلی و وحشی منطقه در یافتن غذا شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درباره حیات وحش استان در روزهای سرد زمستانی گفت: با بارش سنگین برف در مناطق مختلف استان، زندگی حیات وحش به مخاطره افتاده که محیط زیست در این راستا در قالب اکیپ‌های سیار مراقبت‌های لازم را انجام داده و با تدابیر ویژه در تلاش است تا با حفظ سلامتی حیات وحش راهنمایی‌های لازم را به مردم روستاها ارائه دهد.
به گفته سعید شهند هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده گرگ، روباه و سایر حیوانات می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۴۰ در این روزهای سرد و یخبندان گزارش خود را به محیط زیست ارائه کنند تا همکاران ما برای مدیریت این موضوع در صحنه حاضر شده و شرایط حمایت از حیات وحش را فراهم کنند.