پنتاگون خواستار استعفای صدها تن از منصوبان ترامپ در این نهاد شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از واشنگتن پست، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در اقدامی به منظور بی اثرسازی انتصاب‌های شتابزده در روزهای پایانی ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، فعالیت دهها کمیسیون مشورتی پنتاگون را به حالت تعلیق درآورده و از صدها مقام منصوب جدید در این نهاد خواست تا از سمت خود کناره‌گیری […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از واشنگتن پست، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در اقدامی به منظور بی اثرسازی انتصاب‌های شتابزده در روزهای پایانی ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، فعالیت دهها کمیسیون مشورتی پنتاگون را به حالت تعلیق درآورده و از صدها مقام منصوب جدید در این نهاد خواست تا از سمت خود کناره‌گیری کنند.
«جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ظرف پنج ماه آینده فعالیت بیش از ۴۰ کمیسیون در پنتاگون متوقف خواهد شد.
همچنین از اعضای این کمیسیون‌ها که از سوی پنتاگون منصوب شده‌اند، خواسته می‌شود تا در ماه میلادی جاری از مقام خود استعفا دهند.
این تصمیم در واقع تلاشی برای توقف انتصاب افراد وفادار به ترامپ- از جمله کاری لوواندوسکی و دیوید بوسی مدیران کارزار انتخاباتی ترامپ- در برخی از این کمیسیون‌ها است.
کربی در ادامه افزود: «وزیر دفاع به شدت نگران سرعت و گستره تغییرات اخیر در عضویت کمیسیون‌های مشورتی این وزارتخانه است».
از سوی دیگر، شماری از مقاماتی که خواستند نامشان فاش نشود، در گفتگو با خبرنگاران گفتند که این تصمیم صدها مقام منصوبی را که عموماً در مشاغل داوطلبانه فعالیت داشتند، تحت تأثیر قرار خواهد داد.