پکن آماده همکاری با ایران، روسیه و پاکستان درخصوص افغانستان است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از تاس، وزیر خارجه چین طی سخنانی در جریان برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت که پکن آماده همکاری با روسیه، ایران و پاکستان در راستای ایفای نقش سازنده در مساله افغانستان، مبارزه به تروریسم و بازگرداندن صلح و آرامش در این کشور است. بر اساس این گزارش، […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از تاس، وزیر خارجه چین طی سخنانی در جریان برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت که پکن آماده همکاری با روسیه، ایران و پاکستان در راستای ایفای نقش سازنده در مساله افغانستان، مبارزه به تروریسم و بازگرداندن صلح و آرامش در این کشور است.

بر اساس این گزارش، «وانگ ئی» در جریلان نشست مشترک با وزرای خارجه ایران، روسیه و پاکستان گفت: چهار کشور باید ارتباطات و هماهنگی خود را تقویت کنند، به اتفاق آرا عمل کنند، باعث ایجاد نفوذ مثبت شوند و در ایجاد ثبات در افغانستان نقش سازنده ایفا کنند.

وزیر خارجه چین افزود: چین آماده است تا هماهنگی خود را با روسیه ، ایران و پاکستان و سایر کشورهای منطقه تقویت کرده تا از این طریق در جلوگیری از هرج و مرج، حفظ ثبات، مقاومت در برابر تروریسم و خشونت و همچنین بازگرداندن صلح به افغانستان و ایجاد صلح پایدار در منطقه نقش سازنده ایفا کند.

وی تصریح کرد: در دراز مدت ما می توانیم به افغانستان کمک کنیم تا به تدریج پتانسیل خود را توسعه داده و در همکاری های اقتصادی منطقه ای ادغام شود، فقر را از بین برده و به توسعه اقتصادی دست یابد.

منبع : مهر نیوز