پیاده‌سازی گفتمان آمایش در زنجان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد خداوردی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در محل استانداری زنجان، گفت: سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه استان است. وی با بیان اینکه در دهه ۹۰ شورای آمایش سرزمینی تشکیل شد، اظهار کرد: پس از آن شوراهای مربوطه و اسناد تدوین شد که اسناد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد خداوردی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در محل استانداری زنجان، گفت: سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه استان است.
وی با بیان اینکه در دهه ۹۰ شورای آمایش سرزمینی تشکیل شد، اظهار کرد: پس از آن شوراهای مربوطه و اسناد تدوین شد که اسناد آمایش استان‌ها در ۳۱ عنوان به تصویب این شورا رسیده است.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: پیاده‌سازی گفتمان آمایش در حال حاضر در استان زنجان انجام می‌شود و بودجه عمومی چه در سطح استان و چه در سطح ملی، طبق اسناد آمایش تدوین می‌شود.
خداوردی تاکید کرد: الزام کمیسیون ماده ۲۳ چه در سطح استان و چه در سطح ملی برای شروع پروژه جدید، باید مصوبه آمایش سرزمینی را به همراه داشته باشد.
وی گفت: در این سند استان به پنج بخش جغرافیایی تقسیم‌شده و با محوریت‌های مختلف فعالیت برای آن تعیین شده است.
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ابراز کرد: بر اساس سند توسعه آمایش، محدوده‌های کشت آبی موجود در پهنه استان، فعالیت‌های آبزی‌پروری پشت دریاچه سدها، محدوده‌های کشت دیم موجود در پهنه استان با تأکید بر حفظ منابع پایه و توسعه زیرساخت‌های کشت مورد تاکید است.
خداوردی تصریح کرد: مطالعه آمایش سرزمینی جنبه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های انسانی را مطالعه کرده و عدم تعادل‌های موجود بین عناصر تشکیل‌دهنده فضای جغرافیایی را شناسایی کرده است.
وی افزود: چارچوب این مطالعات فضای مطلوبی را برای ۱۴۲۴ برای سند ملی و ۱۴۱۴ برای اسناد استانی ترسیم کرده است.