پیام مکتوب ولیعهد سعودی به رئیس شورای نظامی چاد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته «عامر بن علی الشهری» سفیر عربستان سعودی در چاد با «محمد ادریس دبی» رئیس شورای نظامی انتقالی در این کشور دیدار و پیام مکتوب «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را تحویل وی داد. هنوز درباره محتوای این پیام جزئیاتی منتشر نشده و مقامات رسمی عربستان […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته «عامر بن علی الشهری» سفیر عربستان سعودی در چاد با «محمد ادریس دبی» رئیس شورای نظامی انتقالی در این کشور دیدار و پیام مکتوب «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را تحویل وی داد.
هنوز درباره محتوای این پیام جزئیاتی منتشر نشده و مقامات رسمی عربستان سعودی و چاد واکنشی در این باره نداشته‌اند.
محمد ادریس دبی رئیس شورای نظامی انتقالی در چاد اخیراً وعده داده که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور، گفتگوهای ملی در این کشور را با حضور جریان‌های سیاسی مختلف، برگزار کند.
محمد ادریس دبی از ۱۹ آوریل ۲۰۲۱ در پی کشته شدن پدرش در درگیری با جدایی طلبانه در شمال چاد، اداره امور این کشور را از طریق شورای نظامی انتقالی بر عده گرفته است.
شورای نظامی انتقالی در چاد، ماه مارس گذشته اعلام کرد که یک کمیته برای گفتگو با نمایندگان گروههای سیاسی و نظامی در این کشور تشکیل داده است که قرار است در کشور قطر رایزنی‌های خود را برگزار کنند.
اخیراً برخی گروههای سیاسی و نظامی مخالف دولت چاد اعلام کرده‌اند به دلیل مانع تراشی‌ها و فضای تهدیدآمیز موجود، ممکن است در گفتگوهای ملی که قرار است در دوحه قطر برگزار شود، مشارکت نکنند.

منبع : مهر نیوز