پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی زیرسازی راه آهن در بام ایران

حمید ربیعی در گفت‌وگو با سردبیر پرس با بیان اینکه راه آهن چهارمحال و بختیاری از سال ۹۰ کلید خورد، اظهار کرد: این راه آهن در چهار قطعه تعریف شده است اما با توجه به کمبود اعتبار عملاً فقط قسمت‌هایی از قطعه دوم انجام شد و تا سال ۹۸ تعطیل بوده است. وی با اشاره […]

حمید ربیعی در گفت‌وگو با سردبیر پرس با بیان اینکه راه آهن چهارمحال و بختیاری از سال ۹۰ کلید خورد، اظهار کرد: این راه آهن در چهار قطعه تعریف شده است اما با توجه به کمبود اعتبار عملاً فقط قسمت‌هایی از قطعه دوم انجام شد و تا سال ۹۸ تعطیل بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ اعتبارات جدید به پروژه تزریق شد، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن ۵۵ درصد است، عنوان کرد: اعتبار امسال پروژه ۳۲۵ میلیارد تومان است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی آن واریز نشده و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق است.
معاون مهندسی راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: برای تکمیل، ریل گذاری ساخت ایستگاه‌ها بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ربیعی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان تا کنون برای ساخت راه آهن هزینه شده است، افزود: این پروژه دارای دو ایستگاه در سفید دشت و شهرکرد است.
وی گفت: ایستگاه سفیددشت با ساختمان‌های جنبی مساحتی حدود سه هزار و ۶۰۰ مترمربع دارد که تا کنون با پیشرفت ۳۰ درصدی همراه بوده است.
معاون مهندسی راه اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ایستگاه شهرکرد با مساحت چهار هزار مترمربع تا کنون پنج درصد پیشرفت دارد.