پیشرفت ۹۴ درصدی راه آهن اقلید به یزد/ افتتاح قبل از انتخابات

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد اسلامی بعد از ظهر شنبه در سفر به شهرستان اقلید از روند ساخت راه آهن اقلید – یزد بازدید و بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه تاکید کرد. وی افزود: برای ساخت این راه آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد اسلامی بعد از ظهر شنبه در سفر به شهرستان اقلید از روند ساخت راه آهن اقلید – یزد بازدید و بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه تاکید کرد.
وی افزود: برای ساخت این راه آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: راه آهن یزد – اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر از مهریز در استان یزد آغاز شده و تا اقلید در استان فارس ادامه دارد و در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی، ۷۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی و ۷۵ درصد پیشرفت در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه‌ها دارد.
اسلامی یادآور شد: ۲۴۵ کیلومتر این راه آهن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر در یزد و ۲۰ کیلومتر در فارس ریل گذاری شده است و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل تکمیل شده است.
وی افزود: این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این پروژه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری و در زمان فعالیت همین دولت به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، طرح راه آهن اقلید – یزد جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است.

منبع : مهر نیوز