پیش‌بینی کولاک برف و طوفان لحظه‌ای در غرب و جنوب اصفهان تا ۲۵ دی

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه بارش باران از عصر و شامگاه امروز در غرب و جنوب استان اصفهان آغاز می‌شود، اظهار داشت: این سامانه به تدریج و با شدت کمتر سایر مناطق استان را نیز در بر می‌گیرد و به تناوب تا روز شنبه ۲۵ دی ماه ادامه می‌یابد. […]

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه بارش باران از عصر و شامگاه امروز در غرب و جنوب استان اصفهان آغاز می‌شود، اظهار داشت: این سامانه به تدریج و با شدت کمتر سایر مناطق استان را نیز در بر می‌گیرد و به تناوب تا روز شنبه ۲۵ دی ماه ادامه می‌یابد.

او با اشاره به اینکه شدت فعالیت این سامانه در نواحی غرب و جنوب استان است، خاطرنشان کرد: بارش‌های خوبی را در فریدونشهر، فریدن، چادگان، گلپایگان، خوانسار و سمیرم در این سه روز انتظار داریم و در ابتدا باران و پس از آن برف در این مناطق می بارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: مه‌آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای مواصلاتی غرب و جنوب استان، کولاک برف، وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه بارش‌ها در سایر مناطق استان یکنواخت نیست، ادامه داد: بارش‌های میلیمتری را در شهر اصفهان انتظار داریم که شاید به چهار- پنج میلیمتر برسد.

به گفته او از روز جمعه تا یکشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای در نواحی غربی، جنوبی و تا حدی شمال شرقی استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود، ابراز داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر