پیش بینی وزارت بازرگانی آمریکا: کمبود تراشه ادامه می‌یابد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از زد دی نت، این وزارتخانه در سپتامبر ۲۰۲۱ درخواست دریافت اطلاعات برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد کمبود مداوم تراشه در سطح جهانی را ارائه کرد و به تازگی نتایج یافته‌های خود را منتشر کرده است. این نتایج برای افرادی که امیدوارند در شش ماه آینده شاهد کاهش کمبود […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از زد دی نت، این وزارتخانه در سپتامبر ۲۰۲۱ درخواست دریافت اطلاعات برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد کمبود مداوم تراشه در سطح جهانی را ارائه کرد و به تازگی نتایج یافته‌های خود را منتشر کرده است.
این نتایج برای افرادی که امیدوارند در شش ماه آینده شاهد کاهش کمبود باشند، خوب به نظر نمی‌رسد.
بر اساس پژوهش یادشده ترکیب عواملی همچون افزایش شدید تقاضای تراشه در جهان به علت تداوم دورکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیشتر شدن خرید انواع لپ تاپ، گوشی و غیره، تعطیلی موقت یا دائم برای کارخانه‌های تولید تراشه و آتش سوزی در آنها، توفان‌های زمستانی و کمبود گاز و دیگر انواع انرژی و نیز بازگشت مکرر همه‌گیری انواع مختلف ویروس کرونا باعث شده تا کمبود تراشه در جهان ادامه یابد.
متأسفانه، همه تحقیقات نشان می‌دهد که این عوامل حداقل تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲، زمانی که برخی از سرمایه گذاری‌های اعلام شده قبلی در فضای تولید به نتیجه می‌رسند، ادامه خواهند داشت.
۱۵۰ پاسخ دهنده‌ای که از صنایع مختلف مرتبط در این گزارش مشارکت داشتند شامل «تقریباً همه تولیدکنندگان عمده نیمه هادی ها» و «شرکت‌هایی در چندین صنعت مصرف کننده» می‌شود. این مشارکت کنندگان داده‌هایی را به وزارت بازرگانی آمریکا ارائه کردند که نشان دهنده افزایش ۱۷ درصدی تقاضای تراشه بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ بوده و این روند به طور کامل ادامه یافته است.
با توجه به عدم جبران این افزایش تقاضا متوسط باقی ماندن تراشه‌های تولید شده در انبار کارخانه‌ها نیز از ۴۰ روز به تنها ۵ روز کاهش یافته است.