پیگیری اجرای ۲ پروژه بزرگ انتقال آب به شهرضا

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به پروژه انتقال آب شرب به شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر تأمین آب شرب شهرضا از چاه‌های موجود در حال انجام است اما به دلیل خشکسالی تعدادی از این حلقه چاه‌ها از مدار خارج و چاه‌های جدیدی به مدار اضافه شده‌اند. وی […]

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به پروژه انتقال آب شرب به شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر تأمین آب شرب شهرضا از چاه‌های موجود در حال انجام است اما به دلیل خشکسالی تعدادی از این حلقه چاه‌ها از مدار خارج و چاه‌های جدیدی به مدار اضافه شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون از نظر کمیت آب شرب شهرستان مشکلی نداریم اما همزمان با فرا رسیدن فصل گرما و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی میزان مصرف آب بیشتر خواهد شد و ممکن است مسائل و مشکلاتی را در پی داشته باشد.

کیفیت آب شهرضا مطلوب نیست

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کیفیت آب شهرضا مطلوب نیست اما پیگیر رفع مشکل بسیار مهم تأمین آب شهرضا بوده‌ایم.

محمودی بیان کرد: طرح انتقال آب از خرسان به شهرستان شهرضا در حال اجراست و قرار است استان‌های یزد، کرمان و بخشی از استان فارس هم از این خط لوله بهره‌مند شوند اما این پروژه به دلیل فاصله مسافتی طولانی و هزینه‌های لازم بسیار پروژه سنگینی است.

وی تصریح کرد: با همکارانمان در سایر استان‌ها و همچنین با وزارت نیرو جلساتی را برگزار کردیم؛ این پروژه به قوت خود باقی است و در حال پیگیری هستیم تا به انجام برسد.

شهرضا در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن شهرضا در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ، افزود: ابتدا ۱۴ شهرستان در طرح آبرسانی به اصفهان بودند اما با پیگیری‌های لازم شهرضا نیز جزو این طرح قرار گرفت.

وی گفت: از دو طرحی که در حال انجام است هر کدام که سریع‌تر به نتیجه برسد، بحث مشکل آب شرب شهرضا رفع خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل آب و مشکل فاضلاب شهرضا دو مطالبه جدی و همیشگی مردم شهرستان است پیگیری‌های جدی در راستای رفع این مشکل در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید از منابع موجود در شهرستان باید نهایت استفاده را ببریم و با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کل کشور، مردم بهینه مصرف کردن و صرفه جویی در مصرف آب را مدنظر قرار دهند.

منبع : خبرگزاری مهر