چالش علنی یا غیر علنی بودن در روز نخست فعالیت شوراهای شهر

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهاردهمین روز از مرداد ماه برگزار شد و اعضای جدید شوراهای اسلامی استان فارس شهر فعالیت خود را آغاز کردند. اما اولین چالشی که باعث شد روز نخست فعالیت شوراهای جدید شهر در ششمین دوره خود دچار چالش شود موضوع برگزاری علنی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهاردهمین روز از مرداد ماه برگزار شد و اعضای جدید شوراهای اسلامی استان فارس شهر فعالیت خود را آغاز کردند.
اما اولین چالشی که باعث شد روز نخست فعالیت شوراهای جدید شهر در ششمین دوره خود دچار چالش شود موضوع برگزاری علنی یا غیر علنی شورا بود.
منتخبین شورای اسلامی شهر شیراز در اولین مصوبه خود که می‌خواستند سرپرستی شهرداری را مشخص کننده و به درخواست یکی از اعضای شورای شهر و رأی حداکثری اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد که جلسه تعیین سرپرست برای شهرداری شیراز به صورت غیر علنی برگزار شود
بعد از گذشت نزدیک به ۵ ساعت درهای شورای شهر شیراز به روی نماینده افکار عمومی باشد و خبرنگاران این اجازه را پیدا کردند تا در صحن علنی شورای شهر حضور داشته باشند و با حضور سخنگوی شورای شهر شیراز در جمع خبرنگاران سرپرست شهرداری شیراز برای سه ماه آینده مشخص شد.
این در حالی است که از شهر صدرا نیز خبر رسیده که اعضای ششمین دوره شورای این شهر نیز نسبت به برگزاری اولین جلسه خود به صورت غیرعلنی اقدام کردند و برخی از مردم که حاضر در مراسم تحلیف اعضای شورا بود نیز این بی احترامی را برنتابد بوده و از جلسه به نشانه اعتراض خارج شدند.
البته منتخبین مردم در شورای شهر صدرا پا را فراتر گذاشته و درخواست کرده بودند که مراسم تحلیف نیز بدون حضور مردم و خبرنگاران برگزار شود که با ممانعت نماینده فرماندار مواجه شدند.

منبع : مهر نیوز