چند پیام تسلیت برای درگذشت عزت‌الله مهرآوران/ غربت، وطن من نیست

به گزارش سردبیر پرس، در پی درگذشت عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران براثر ابتلا به کرونا از طرف افراد و نهادهای مختلف پیام های تسلیتی صادر شد. پیام تسلیت سرپرست معاونت هنری سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عزت الله مهرآوران را تسلیت گفت. محمود […]

به گزارش سردبیر پرس، در پی درگذشت عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران براثر ابتلا به کرونا از طرف افراد و نهادهای مختلف پیام های تسلیتی صادر شد.
پیام تسلیت سرپرست معاونت هنری
سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عزت الله مهرآوران را تسلیت گفت.
محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری در این پیام نوشته است:
«عزت الله مهرآوران، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از وقتی برای نخستین بار با عشق و علاقه روی صحنه تئاتر رفت بیش از ۵۰ سال با نوشته ها، اجراها و نقش آفرینی خود در عرصه هنر فعالیت کرد. مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت، در این سال ها همچنان مشتاق بود نمایش هایی را کارگردانی کند اما دریغ و افسوس که این هنرمند پیشکسوت دیگر بین ما نیست. بین ما عزت الله مهرآوران با آثار و خاطراتی که در تئاتر، سینما و تلویزیون و با اخلاق و منش خود به یادگار گذاشته است، در یادها و دل ها و تاریخ تئاتر و سینما حضور دارد.
درگذشت زنده یاد مهرآوران را صمیمانه به خانواده عزیزش و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت می گویم و برای این هنرمند از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت می کنم.»
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی طی پیامی درگذشت عزت‌الله مهرآوران را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
«باسمه تعالی
خوشا آنانکه با عزّت ز گیتی / بساط خویش برچیدند و رفتند
نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر توانا و نام‌آشنای هم‌روزگارمان، عزت الله مهرآوران به صحن آرامش ابدی پیوست.
زندگی سراسر مهرورزی او، با آزادگی و عزّتمندی سپری شد و اجابت فروتنانه دعوت حق، به نقش‌آفرینی‌های او در این خاک گوهرخیز، پایان بخشید.
هنرمندی که پیش از آنکه «مرگ یزدگرد» را از پسِ «شاهنامه‌خوانی‌ها» روایت کند؛ در روش و منش، مرگ آگاه بود و از «مال کنون» تا «واقعه خوانی» و دیگر آثار ارجمند خود به کوچ و هواخواهیِ «دلدار» و درستکاری در روی صحنه و درست اندیشیدن در پشت صحنه، می‌اندیشید و اینک که در دیار رحمت حق، به آرامش رسیده است؛ ایمان بی‌پیرایه او، یقیناً روشن‌تر از پیش، به ما می‌گوید که «غربت، وطن من نیست.»
روح بلندش با خوبان، محشور باد و سربلندی خانواده مکرّمش، در سایه سار صبر و شکیبایی ارزانی شده از سوی خداوند متعال، مستدام.»
پیام تسلیت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت
نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در پیامی درگذشت عزت‌الله مهرآوران هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت گفت.
در متن نیکنام حسینی‌پور چنین آمده است:
«نام نیکو گر بماند ز آدمی/ بِه کزو ماند سرای ماندگاردر ناگهانی از بُهت، باخبر شدیم هنرمند پیشکسوت و صاحب‌نام کشورمان جناب آقای عزت‌الله مهرآوران به دیار باقی شتافتند.
سال‌های سال با خاطره لبخند و نقش‌آفرینی‌های ماندگارش در عرصه هنرهای نمایشی حظ کردیم. نویسنده، بازیگر و کارگردانی لُرتبار که هیچ‌گاه اصالت ذاتی‌اش را از یاد نبُرد و در تعدادی از آثارش مثل «مال‌کَنون»، «دالُو» و «عاشق‌کُشون» به فرهنگ ایلیاتی‌اش اشاراتی داشت. هنرمندی که نگاه نافذ، چهره معصومانه، تُن صدای خاص و بازی‌های درخشانش، دل از مخاطب عاشق می‌ربود و آنی را میزبان هنرمندی این مهربانِ مهرآور بود.
هنوز هم باورش سخت است نوشتن از غم در فراق دوست دیرینه‌مان؛ هنرمند اردیبهشت‌زادی که در سپیده مهرماه رخت سفر بست.
به قول سهراب سپهری: «مرگ پایان کبوتر نیست»، اگرچه کرونا – این بیماری مهلک قرن- در کمال ناباوری هرازگاهی گلی از گلستان هنر این مرزو بوم را می‌چیند اما یاد و خاطره بزرگ‌منشی و اصالت و توانمندی مهرآوران و مهرآوران‌ها از ذهن و ضمیر مردم هنردوست و وفادار ایران اسلامی محو نخواهد شد.
ضمن ابراز تألم و تأثر عمیق نسبت به این واقعه تلخ و جانسوز، از طرف خودم و همه همکارانم در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، درگذشت این هنرمند مهربانِ هم‌تبار را به خانواده داغدار ایشان، هنرمندان و هنردوستان و تمامی کسانی که با هنر این مردِ بزرگ روزگار گذرانده‌اند، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. امید که به یُمن این ماه و روزهای عزیز، روح والای عزت‌الله مهرآوران با نیکان محشور شود.»
پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران
در پی درگذشت تاسف بار عزت الله مهرآوران انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:
«بازگشت همه به سوی اوست
در نهایت اندوه، بیماری کرونا یکی دیگر از بازیگران باسابقه کشورمان را از ماگرفت. متاسفانه عزت‌الله مهرآوران پس از جدالی سخت با بیماری به آرامش بیکران پیوست.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می نماید.»

منبع : مهر نیوز