چگونه بازدیدکنندگان وبسایت رابه مشترکان خبرنامه ایمیلی تبدیل کنیم

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، هر روز کاربران جدیدی از وبسایت شما بازدید می‌کنند، پست‌های وبلاگ شما را می‌خوانند و مطالب شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این خیلی عالی است ولی یک مشکل کوچک اینجا وجود دارد، لیست اعضای خبرنامه ایمیلی شما عضو زیادی ندارد. اگر کاربری از وبسایت شما بازدید کند، […]

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، هر روز کاربران جدیدی از وبسایت شما بازدید می‌کنند، پست‌های وبلاگ شما را می‌خوانند و مطالب شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این خیلی عالی است ولی یک مشکل کوچک اینجا وجود دارد، لیست اعضای خبرنامه ایمیلی شما عضو زیادی ندارد. اگر کاربری از وبسایت شما بازدید کند، چند پست را بخواند و سایت را ترک کند، ممکن است شما این مشتری بالقوه را برای همیشه از دست بدهید. این کاربران می‌توانستند مشتری آینده شما باشند، اما بدون داشتن ایمیل این کاربران، می‌توان گفت شما این فرصت طلایی را از دست داده‌اید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه با ترفندهای ساده افراد بیشتری را ترغیب کنید تا مشترک خبرنامه ایمیلی شوند.
چرا داشتن لیست ایمیل بسیار مهم است؟
لیست ایمیل کاربران یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود داشته باشید. داشتن این لیست به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید مستقیماً با گروه بزرگی از مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. آیا می‌دانید چیزی حدود ۸۲ درصد از خریداران محصولات هر روز ایمیل‌های شخصی خود را چک می‌کنند؟ این آمار حیرت انگیز است! پس وقت را تلف نکنید و دست به کار شوید. اگر ایمیل کاربران را داشته باشید هنگامی که بخواهید پست جدیدی برای وبلاگ منتشر کنید، فروش یک محصول جدید را اعلام کنید، با آخرین اخبار برندتان را به اشتراک بگذارید کار بسیار راحتی خواهید داشت. مشترکان ایمیل شما به احتمال زیاد خریداران محصول شما هستند.
بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای
قرار دادن فرم ثبت نام داخل پست‌های وبلاگ
بسیاری از افرادی که شما را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا با جستجو از طریق تلفن‌های همراه پیدا می‌کنند، اصلاً صفحه اصلی وبسایت شما را نمی‌بینند. آن‌ها فقط روی مقاله وبسایت شما کلیک می‌کنند، آن را می‌خوانند و سایت را ترک می‌کنند. شما با قرار دادن فرم‌های ثبت نام ایمیل در پست‌های وبلاگ، کار عضویت در لیست ایمیل را برای آن‌ها آسان می‌کنید. فقط دقت داشته باشید که طراحی این فرم برای گوشی‌های موبایل بهینه شده باشد.
طراحی ظاهر فرم ثبت نام
به طور متوسط بازدید کنندگان وبسایت حداقل ۷ بار به پیشنهاد شما مراجعه می‌کنند تا در مورد آن تصمیم نهایی را بگیرند. به همین دلیل طراحی اصولی و جذاب فرم‌های ثبت نام وبسایت برای ترغیب کردن کاربر بسیار مهم است. چند افزونه وردپرس پرکاربرد برای ایجاد این فرم‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به راحتی استفاده کنید.
پیشنهادات متفاوت برای کاربر
شعارها و جملات تکراری و کلیشه‌ای برای جذب کاربر جدید دیگر کارایی ندارند. شخصی کردن فرم‌های ثبت نام با انواع عکس‌ها و محتواهای جذاب نرخ تبدیل بالاتری را برای شما به همراه خواهد داشت. برای مثال شما می‌توانید برای هر دسته بندی از محصولات سایت یک فرم ثبت نام متمایز داشته باشید.
محتوای انحصاری
انحصاری کردن محتوای وبسایت یکی از ارکان موفقیت بازاریابی محتوا است. قفل کردن محتوا به این شکل است که کاربر تا زمانی که فرم ثبت نام که شامل فیلدهایی مانند نام و ایمیل می‌شود را پر نکند، به نسخه کامل آن دسترسی نخواهد داشت. البته این کار موافقان و مخالفان خاص خودش را نیز دارد. به طور کل در مورد قفل کردن یا انحصاری کردن محتوای یک سایت هیچگاه نظر صفر یا صدی وجود ندارد و شما باید با توجه به نوع محتوایی که به کاربر ارائه می‌کنید در این مورد تصمیم گیری کنید.
اضافه کردن فرم ثبت نام به صفحه‌های وبسایت
بهترین جا برای اضافه کردن فرم ثبت نام، صفحه‌هایی است که بیشترین بازدید را برای سایت شما دارند. با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس ۵ الی ۶ صفحه پربازدید وبسایت را در ماه‌های گذشته استخراج کنید. این صفحه‌ها بهترین مکان برای قرار دادن فرم ثبت نام خبرنامه ایمیلی هستند.
برگزاری مسابقات و قرعه کشی
همه ما برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی را دوست داریم. برگزاری مسابقه و قرعه کشی بین کابران سایت یکی از بهترین راه‌ها برای جمع آوری ایمیل کاربران است. افزایش کاربران خبرنامه باید یکی از اولویت‌های کسب و کار شما باشد. هرچه تعداد این کاربران بیشتر باشد، می‌توانید با ارسال هر ایمیل به افراد این لیست، فروش بیشتری را هم تجربه کنید.
چرایی اهمیت ایمیل مارکتینگ
دنیا در حال آنلاین شدن است! در دنیای امروز برقراری ارتباط، آموزش، سررمی و حتی خرید از کانال‌های دیجیتال انجام می‌شود. و دنیای آنلاین به عنوان بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را در معرض تبلیغات و خدمات شرکت خود قرار دهید باید بتوانید به درستی از کانال‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین و سود آورترین کانال‌های مارکتینگ به شمار می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد به ازای هر یک دلار هزینه کردن در بازاریابی ایمیلی، معادل ۳۸ دلار درآمد نصیب شرکت شده است و این آمار فوق‌العاده با هیچ کانال دیگری قابل مقایسه نیست.
نکته قابل توجه در مورد بازاریابی ایمیلی این است که این محتوایی که برای مخاطب ارسال می‌کنیم می‌تواند تا جای ممکن شخصی سازی شود، این کار تقریباً برای سایر کانال‌های مارکتینگ کار غیرممکن و یا به شدت سخت و پر هزینه خواهد بود. برای این کار باید از طریق فرم‌های مختلف نظرسنجی و یا جستجو و علاقه‌مندی‌های کاربر محتوای مرتبط را تهیه و به وی ارایه کنید. به این ترتیب با هزینه بسیار اندک شانس فروش و افزایش آگاهی از برند خود را به شدت بالا خواهید برد.
علت اینکه استفاده از سندر ( sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه ای و هم بازاریاب‌های تازه کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافیست چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.
سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریباً نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سردبیر پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.