چین یک شهروند کانادا را ۱۳ سال زندان محکوم کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، چین امروز جمعه یک تاجر شهروند کانادا را به اتهام فساد مالی به ۱۳ سال زندان و شرکت متعلق بهوی را به پرداخت ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. دادگاهی در چین با صدور حکمی «شیائو جیانوهوا» (Xiao Jianhua) […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، چین امروز جمعه یک تاجر شهروند کانادا را به اتهام فساد مالی به ۱۳ سال زندان و شرکت متعلق بهوی را به پرداخت ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
دادگاهی در چین با صدور حکمی «شیائو جیانوهوا» (Xiao Jianhua) را به اتهام سوء استفاده از میلیاردها دلار موجودی بانکی و شرکت های بیمه تحت نظر گروه «تومارو» (Tomorrow) متعلق به وی و نیز پیشنهاد رشوه به مقامات متهم کرده است.
مطابق با حکم دادگاه چین، «شیائو جیانوهوا» به پرداخت مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یوان (۹۵۰ هزار دلار) و شرکت وی به پرداخت جریمه ای معادل ۵۵ میلیارد یوان (۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار محکوم کرده است.
این در حالیست که وی آخرین بار در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ در هتلی در هنگ کنگ مشاهده شد و گمان می رود که توسط مقام های چین به سرزمین اصلی انتقال داده شده باشد.
از سوی دیگر، دولت کانادا ادعا کرد که دیپلمات های این کشور برای حضور در نشست محاکمه وی در پنجم ماه جولای سال جاری میلادی مجوزی نداشتند؛ اما «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره تصریح کرد که «شیائو جیانوهوا» شیائو شهروند همین کشور به شمار رفته و لذا دیدار دیپلمات های کانادا با او بر اساس پیمان کنسولی میان دولت ها، امکان پذیر نیست.
ارزش اموال و دارایی های «شیائو جیانوهوا» در هنگام ناپدید شدن ۶ میلیارد دلار برآورد شده که او را در جایگاه سی و دومین شهروند ثروتمند چین قرار می دهد.