کارشناسان دادگستری با میانجیگری سبب کاهش حجم ورودی می‌شوند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، امیر مرتضوی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان و اصحاب رسانه اظهار کرد: کارشناسان دادگستری با تکیه بر سواد حقوقی و تخصصی موفق شده اند برخی از پرونده‌ها را در میان اصحاب دعوا حل و فصل کنند و مشکلات احتمالی آینده در پروسه قضائی را […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، امیر مرتضوی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان و اصحاب رسانه اظهار کرد: کارشناسان دادگستری با تکیه بر سواد حقوقی و تخصصی موفق شده اند برخی از پرونده‌ها را در میان اصحاب دعوا حل و فصل کنند و مشکلات احتمالی آینده در پروسه قضائی را کاهش دهند.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: کارشناسان باید علاوه برتلاش کامل در بررسی پرونده‌های محول شده، با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا تحقیق در یک موضوع زمان بر نباشد و یک پرونده نیازمند چندین کارشناس نشود.
وی گفت: کارشناسان دادگستری نقش مهمی در ایفای برنامه‌های تحولی دستگاه قضا برعهده دارند و یکی از بازوان این دستگاه در سند تحول قضائی به شمار می‌روند.
مرتضوی در ادامه بیان کرد: تحقق سند تحول قضائی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، در گروه همت مضاعف ارکان مختلف دستگاه قضاست که در این مسیر کارشناسان این حوزه می‌توانند به خوبی نقش آفرینی کنند.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: برای موضوعات هر شهرستان نیاز به کارشناسان بومی است.
وی بیان کرد: اعزام کارشناس از شهرهای مختلف به شهری دیگر، سبب کندی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود و گاهی بررسی یک پرونده در شهرستان دور دست را مختل می‌کند.

منبع : مهر نیوز